Sökning: "reality -TV"

Visar resultat 1 - 5 av 6610 uppsatser innehållade orden reality -TV.

  1. 1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Pol Almirall Sola; Tindra Örnroth; [2024-03-11]
    Nyckelord :Storytelling; visuell kommunikation; visuell storytelling; narrativ teori; scheman; dynamisk uppmärksamhetsteori; teorin för visuellt framträdande faktorer; reklamfilm;

    Sammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER

  2. 2. “Whaddaya Mean Biblical?” Apocalypticism and Apocalypse in Ghostbusters (1984)

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Jack Roempke Andersson; [2024-03-06]
    Nyckelord :Ghostbusters; apocalypticism; intertextuality; exegesis; reception history; apocalyptic hermeneutic;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the sci-fi horror comedy film Ghostbusters (1984) from an exegetical perspective of reception history with a focus on questions of apocalypticism and apocalypse. This splits the study in two, with the first question being what the four ghostbusters of the movie mean when they talk about the end of the world in a biblical context: their apocalyptic hermeneutic. LÄS MER

  3. 3. ÄR KÖNSSTEREOTYPISK KOMMUNIKATION I DEN SVENSKA RIKSDAGEN EN GREJ? En kvalitativ analys av svenska utrikesdebatter utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ebba Lindkvist; Tilda Martinsson; Evelina Pahkasalo; [2024-03-04]
    Nyckelord :Politisk kommunikation; genus; könsstereotyper; utrikespolitisk debatt; Sveriges riksdag; Ukraina;

    Sammanfattning : Executive summary A big part of political communication is strategically planned to influence our knowledge, opinions, and assumptions about reality. Political communication is by science often proven to be built on gender stereotypical expectations, which means that male and female politicians largely use different ways to communicate. LÄS MER

  4. 4. BILDEN AV AI- FRÅN MYT TILL VERKLIGHET. En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsmediers gestaltning av artificiell intelligens

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johann Rothoff; Ina Wikström Hellberg; [2024-03-04]
    Nyckelord :Artificiell intelligens AI ; gestaltningsteorin; emerging technologies; nyhetsmedia; aktörer; OpenAI;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this study was to explore how artificial intelligence (AI) has been framed in the Swedish news media through the course of time. Although the first definition dates back to the 1950’s, AI can still be considered a rather early concept when seen as an emerging technology. LÄS MER

  5. 5. FLYKTEN FRÅN VARDAGEN. Om fantasy, eskapism och verklighet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Jonathan Axelsson Ossiansson; [2024-02-07]
    Nyckelord :ritual; symbolisk interaktionism; fantasy; eskapism; verklighet; rollspel; cosplay;

    Sammanfattning : This paper investigates the relations between the fantasy genre and the phenomena of escapism. It also delves into the factors which motivates consumption of various fantasy mediums. LÄS MER