Sökning: "Boomerang"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade ordet Boomerang.

  1. 16. Vilka faktorer är viktiga för att företagens samhällsansvar ska ge långsiktig överlevnad? : En studie av tre svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanna Mårtensson; Johanna Ollevik; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företagens samhällsansvar är ett socialt fenomen, som blivit viktigare allteftersom konkurrensen på marknaden ökat. Detta medför att företagen måste utveckla strategier och förändra affärsidéer för att överleva på den framtida marknaden. LÄS MER

  2. 17. The role played by civil society actors in the internalization of human right norms in South Africa during apartheid rule

    Master-uppsats, Lunds universitet/Master of Science in Development Studies; Lunds universitet/Graduate School; Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Robert Ndoping; [2009]
    Nyckelord :South Africa; civil society actors; Norm internalization; apartheid; spiral model; Social Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Norms can act as touch stones to understanding reality; they could be both regulative and constitutive in nature. But the extent to which norms can actually influence decision making remains a true test to the relevance of constructivist arguments. My research is both qualitative and constructivist in nature. LÄS MER

  3. 18. Vägen till ett framgångsrikt varumärke : med fokus på marknadsföringsaspekter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Gustavsson; Asma Masoud Manesh; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : To succeed, a word that can be interpreted in many different ways. In this thesis the authorshave highlighted the word succeed with success. There has been a case study of twocompanies, which managed to penetrate a competitive market which is still under expansion.These brands are popular and maintain a high standard. LÄS MER

  4. 19. “Fashion SMEs taking over the world” – a case study of Alice & Sens, Boomerang and Odd Molly

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Fredriksson; Wioleta Tall; Mikaela Senator; [2009]
    Nyckelord :internationalization; SME; fashion; brands; networks; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify potential factors impacting the internationalization process of a small- or medium sized fashion company. We aim to shed light on potential key factors that can provide an understanding of a successful internationalization process and illustrate our findings in a model applicable to firms with similar characteristics. LÄS MER

  5. 20. Från Boomerang till Frisbee: En studie om hur klienter skall kunna lämna boomerangeffekten och tillsammasn med socialsekreterare finna frisbeeffekten

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lena Lendahl; [2008-10-06]
    Nyckelord :Inledande fas; aktiv fas; avslutande fas; återkomsten; uppdraget; delaktighet och samverkan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur socialarbetare inom försörjningsstöd arbetar. Fokus har lagts på de metoder som socialarbetarna brukar använda, om dessa metoder innebär en delaktighet för klienten. Hypotesen för uppsatsen är att delaktighet skulle vara önskvärd för att få klienten att stanna i annan varaktig försörjning. LÄS MER