Sökning: "Boomerang"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade ordet Boomerang.

  1. 11. Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robin Byström Grein; Simon Hedin; [2013]
    Nyckelord :Cause-related marketing; CRM; corporate social responsibility; CSR; image; win-win-win; socialt ansvarstagande; välgörenhetsarbete; skepticism; relationer;

    Sammanfattning : Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter. LÄS MER

  2. 12. Förbättring av Camcoil : Integrering av stöd samt bandnyp

    M1-uppsats, Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johannes Andersson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract The assignment were assigned by Camatec Industriteknik AB. Camatec is a Karlstadlocated consulting company, they make everything from pilot studies to complete projects in mechanical design and calculation. They even have their own patented product, Camcoil. LÄS MER

  3. 13. Hur country of origin som en del av ett varumärkeskoncept påverkar ett företags internationaliseringsbeslut : En fallstudie av företaget Boomerang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mia Ekholm; Johanna Schmidt; [2011]
    Nyckelord :Country of Origin; Varumärkeskoncept; Internationalisering; Nationsimage; Boomerang;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att genom en fallstudie av företaget Boomerang utreda hur ett varumärkeskoncept med en stark koppling till företagets ursprungsland påverkar beslutsfattandet kopplat till företagets internationalisering. Med avstamp i det teoretiska ramverket där det beskrivs hur country of origin som en del av ett varumärkeskoncept kan påverka ett företags internationalisering genomfördes intervjuer med Boomerangs VD och med företagets marknadschef. LÄS MER

  4. 14. Catching the Boomerang : The Product Return Process of Swedish E-Retailers

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Victoria Posazhennikova; Kathleen Davey; Claudia Hirschfeld; [2010]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Reverse Logistics; Product returns; Product return process; Swedish e-retailers;

    Sammanfattning : One of the newest emerging areas of research in supply chain management is ReverseLogistics. It involves all activities related to the flow of products from the customerback to the supplier. In the last decade scholars have developed theories and models,however empirical data is still in its infancy. LÄS MER

  5. 15. Gränslösa broar och besvärande barriärer! - en studie om gränsöverskridande samverkan i ett franchiseföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Wallerborn; Lina Månsson; Tanja Lundvall; [2009]
    Nyckelord :gränser; samverkan; franchise; målkonflikt; egenintresse; styrning; Organizational science; Organisationsteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problemformulering: Organisatoriska gränser orsakar i viss mån ett hinder för företags målfokusering; i ett franchiseföretag blir detta problem ännu mer komplext då gränserna tydliggörs i form av skilda ägarförhållanden. Vi vill i denna uppsats undersöka hur franchiseföretag hanterar de problem som uppstår på grund av dessa gränser. LÄS MER