Sökning: "Boomerang"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade ordet Boomerang.

  1. 6. Social comparison and electricity consumption: evidence from a randomised experiment on Swedish households

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Victor Hesse; Erik Johansson; [2017]
    Nyckelord :demand flexibility; social comparison; energy demand management; demand response; electricity;

    Sammanfattning : This thesis examines whether social comparison is a good tool to lower households' electricity consumption during peak hours on the electricity grid. A randomized control experiment was conducted with 196 households in Umea , Sweden. LÄS MER

  2. 7. Who Are We Talking About Anyway? : Anthropomorphism and Its Implications in Wildlife Films and Biology Textbooks

    L3-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Henning Ewald; [2016]
    Nyckelord :Anthropomorphism; gender; sexuality;

    Sammanfattning : In this study I investigate anthropomorphism and its use in biology textbooks and wildlife documentaries. Through the use of critical discourse analysis and with the help of three analytical tools, Hillevi Ganetz's concept of the cultural boomerang, gender and sexuality, I attempt to investigate to what extent anthropomorphism is used and which implications can be found in the material. LÄS MER

  3. 8. Corporate storytellings påverkan på ett företags employee brand : En kvalitativ fallstudie av hur företag kan påverka anställdas engagemang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oscar Jonason; Richard Dyvelås; Hannes Bolin Olsson; [2014]
    Nyckelord :Branding; Employee branding; Corporate storytelling; Formal internal messages;

    Sammanfattning : Abstract A useful tool for companies to use in their differentiation process is proposed to be employee branding. Employee branding is developed and put forth by the management with the main task to formulate the brands vision and values, and communicate them to the employees. LÄS MER

  4. 9. Hållbarhetsarbete som verktyg för ökad ekonomisk lönsamhet i konfektionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Axelsson; Jacob Brodowsky; Henrik Ohlsson; [2013]
    Nyckelord :The Boomerang Effect; sustainability; the Clothing Industry; profitability; Triple Bottom Line; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sustainability as a tool for obtaining increased profitability in the business of ready-made clothing Seminar date: 2013-06-05 Course: Business Administration: Bachelor Degree Project in Financial and Management Accounting at the Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Johan Axelsson, Jacob Brodowsky, Henrik Ohlsson Advisor: Rolf Larsson Five key words: The Boomerang Effect, sustainability, the Clothing Industry, profitability, Triple Bottom Line Purpose: The purpose of this thesis is to analyze if, and in that case how, a company dealing with ready-made clothing can use sustainability as a means of increasing profitability. Methodology: The authors have carried out a qualitative case study on Boomerang, a company dealing with ready-made clothing. LÄS MER

  5. 10. Alumninätverk : – vilka är fördelarna och finns det några nackdelar för privata företag att driva ett alumninätverk?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Stephanie Ekholm; [2013]
    Nyckelord :Corporate Alumni Network; alumni network; Employer Branding; networking skills; recruitment; : Alumninätverk; Employer Branding; nätverkande; kompetensförsörjning; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Alumninätverk är ett nätverk för tidigare anställda på ett företag eller för examinerade studenter från högskola eller universitet. Alumninätverk är ovanligt i Sverige, men i USA jobbar företagen aktivt med detta. LÄS MER