Sökning: "world market"

Visar resultat 1 - 5 av 2843 uppsatser innehållade orden world market.

  1. 1. THE EU-ISRAEL RELATIONSHIP The European Union’s power projection in the Middle East.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Märta Alexandersson; [2024-03-08]
    Nyckelord :The European Union; global power; normative power; market power; Israel;

    Sammanfattning : The thesis aims to study what kind of power the EU seeks to project in its foreign policy relationship with the state of Israel and adds to the research field by testing the foreign policy diplomacy through speeches and official documents against the normative power theory as well as the market power theory. Previous research speak of the asymmetrical political relationship between the two actors because of the Israeli governments’ belief that the Union is “pro-Arab”, the financial and trade relationship since the EU is Israel’s number one trading partner and finally the theories within the research field of what kind of global power Union is. LÄS MER

  2. 2. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  3. 3. Global and Ethiopian Cereal Prices: Does the Law of One Price hold in the long run?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Heba Abbas; Borgström Annina; [2024-02-12]
    Nyckelord :Ethiopia; cereal; food prices LOP;

    Sammanfattning : Like many other countries in the world, Ethiopia is currently facing significant challenges with high food prices. The high food prices affect cereals such as teff, sorghum, and maize which are staple foods in the Ethiopian diet. This study investigates the relationship between cereal prices in Ethiopia and the world market price of cereals. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  5. 5. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER