Sökning: "Bottom of Pyramid"
Visar resultat 31 - 35 av 49 uppsatser innehållade orden Bottom of Pyramid.
31. Diffusion of innovation at the bottom of the pyramid: the impact of a payment system on the adoption of electricity in rural Uganda
Magister-uppsats, KTH/Entreprenörskap och InnovationSammanfattning : This thesis analyses how a payment system affects the diffusion of renewable electricity in rural Uganda. A case study is used provided by a start-up company named Pamoja Cleantech. This company is about to sell electricity, which is generated by biomass-based gasification, to a low-income community. LÄS MER
32. Market barriers in the Bottom of the Pyramid : case studies in Tanzania and Kenya
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : A majority of the world’s population can be classified as Bottom of the Pyramid (BoP), which means that they earn less than USD 3,000 per year. In addition, it is estimated that 12 % of the worlds BoP population live in Africa. LÄS MER
33. Open Innovation: A case study exploring Knowledge Transfer in Developing Markets : Emerging markets, knowledge transfer, open innovation, mobile money transfer, MPesa
Master-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : With the increasing trend of telecommunication innovations worldwide, emerging markets do not dare to sit back and watch as the global technologies advance at record speed. More and more developing countries are taking heed to these opportunities by developing solutions that best suit the markets they serve. LÄS MER
34. Att stimulera ekonomisk hållbar utveckling : en kritisk studie av BoP-modellen och inclusive business-teori
Magister-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : En av de mest centrala frågorna på den internationella politiska arenan idag är hur vi ska bekämpa världsfattigdomen, en fråga varpå det finns massor av teorier och följaktligen svar. Ett perspektiv som gör anspråk på att lösa fattigdomsproblematiken och bidra till en hållbar utveckling är inclusive business-teorin, och ur den sprungna, BoP-modellen. LÄS MER
35. Jakten på den oslipade Diamanten : En studie om hur svenska SMF anpassar sig till de marknadsförhållanden som råder på Afrikas Bottom-of-the-Pyramid
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur svenska små- och medelstora företag anpassar sig till de marknadsförhållanden som råder inom Afrikas Bottom-of-the- Pyramid. Studien har följt en kvalitativ forskningsmetod samt tillämpat fallstudie som forskningsstrategi. LÄS MER