Sökning: "Brand Equity of a Football League"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Brand Equity of a Football League.
1. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER
2. How do Swedish football fans perceive the Bundesliga? : A quantitative study examining the Brand Equity and the Brand Interest of the Bundesliga in Sweden.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Nowadays, football is much more than just a sport. In fact, football is a global industry contributing to many countries’ economic and social wealth. Football leagues are deeply involved in globalization processes and follow international marketing strategies while aiming for growth in foreign markets. LÄS MER
3. Swedish Football Clubs : A study of how to increase the revenues in Allsvenskan
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The focus of the thesis is how football clubs can increase their revenues through brand equity and different marketing activities. The purpose is to develop a professional attitude towards football brands among the Swedish clubs and to increase the awareness of aspects possible to improve. LÄS MER
4. Gefle IF - myten om humlan som inte kan flyga
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på mer om Gefle IF fotbollsförenings värden och undersöka hur dessa på ett bättre sätt skulle kunna användas i organisationen för att stärka varumärket. Vi har valt att göra en fallstudie i tre steg. LÄS MER