Sökning: "Bronfenbrenner"

Visar resultat 16 - 20 av 139 uppsatser innehållade ordet Bronfenbrenner.

  1. 16. Limitations of Girl Child Education and Consequences on National Development in Nigeria: A Teachers’, Counsellors’ Perspective on Obudu Local Government Area.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Nmajeme Onyinyechi J; [2022-11-25]
    Nyckelord :Girl-child; Education; National Development;

    Sammanfattning : Aim: This research examined the limitations of girl child education and its consequences on national development. The major aim was to investigate through the lens of teachers and counsellors the factors limiting girl-child education and its consequences on nation-building in Nigeria. LÄS MER

  2. 17. THE INFLUENCE OF PARENTAL PERCEPTION ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION CHOICES IN PAKISTAN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Aliya Majid; [2022-06-30]
    Nyckelord :decision making; educational choices; early childhood care; early childhood placement; parental perception; early childhood education; quality indicators;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to analyse how parents’ decision making process of early childhood education choices in Pakistan is influenced by parental perceptions. Theory: The theoretical framework used for this study is Bronfenbrenner’s Ecological Systems Theory. LÄS MER

  3. 18. EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION AND CHALLENGES OF PRESCHOOL TEACHERS IN RURAL INDI

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Shalini Katoch; [2022-01-27]
    Nyckelord :early childhood education; challenges of preschool teachers; India;

    Sammanfattning : Aim: The Aim of this qualitative study is to contribute to the research on the preschool teacher’s experiences and challenges of curriculum implementation and give the opportunity to teacher’s voices to be heard. Through preschool teacher’s experiences, the study intends to identify patterns of similarity in order to understand the challenges preschool teachers face in implementing curriculum for underprivileged children in rural India. LÄS MER

  4. 19. "Man kan göra oerhört mycket med små medel på en förskola" : Hur förskollärare resonerar gällande ett likvärdigt bemötande av barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Alexander Gerthsson; Robin Augustsson; [2022]
    Nyckelord :Children in need of special support; Bronfenbrenner; Preschool; Preschool teacher; Equality; Opportunities; Resources; Challenges; Barn i behov av särskilt stöd; Bronfenbrenner; Förskola; Förskollärare; Likvärdighet; Möjligheter; Resurser; Utmaningar;

    Sammanfattning : Studiens intention är att utforska förskollärares resonemang gällande möjligheten att likvärdigt bemöta alla barn i behov av särskilt stöd inom förskolan. För att konkretisera syftet användes tre frågeställningar: Vilka potentiella möjligheter resonerar förskollärare om i arbetet med att likvärdigt bemöta barn i behov av särskilt stöd, Vilka eventuella utmaningar resonerar förskollärare om i arbetet med att likvärdigt bemöta barn i behov av särskilt stöd, samt Vilka resurser finns det i arbetet med att bemöta barn i behov av särskilt stöd likvärdigt enligt förskollärare. LÄS MER

  5. 20. Att öka skolviljan är väl ingen rocket science, eller? En studie om hur ungdomar beskriver de förhållanden och interaktioner som gynnar skolnärvaro

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Marie Bäckström Petersson; Luisa Gambadori; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : School compliance is affected by several interactions and circumstances according to young people. Previous research has mostly limited its focus on the underlying reasons of school refusal and school truancy; researchers have primarily gathered information and data from observations, literature studies or by interviewing professionals. LÄS MER