Sökning: "C uppsats SAMARBETE"

Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden C uppsats SAMARBETE.

  1. 16. Sveriges universitets- och högskoleförbunds-modellen : Har införandet av SUHF-modellen ökat förtroendet för lärosätenas redovisning av indirekta kostnader hos forskningsfinansiärerna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ann-Sofie Magnusson; [2013]
    Nyckelord :SUHF model; full costs recovery; indirect costs; trust; commitment; communication; cooperation; SUHF-modell; full kostnadstäckning; indirekta kostnader; förtroende; engagemang; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: SUHF-modellen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Ann-Sofie Magnusson Handledare: Jan Svanberg Datum: 2013 – juni Syfte: Syftet med studien är att utforska hur SUHF-modellen är uppbyggd och om övergången till SUHF-modellen har lett till att forskningsfinansiärernas förtroende för lärosätenas redovisning av indirekta kostnader har förbättrats. Metod: I studien har en hermeneutisk kvalitativ metod med förstående epistemologi använts. LÄS MER

  2. 17. Externa intressenters uppfattning om SMS-kreditgivares image och rykte

    M1-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christian Wandt; Fredrik Akdogan; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Externa intressenters uppfattning om SMS-kreditgivares image och rykte Kurspoäng: 15 HP Kursnivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Fredrik Akdogan & Christian Wandt Handledare: Agneta Sundström Biträdande handledare: Zahra Ahmadi Examinator: Akmal Hyder Datum: 2013-06- Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur SMS-lån uppfattas av potentiella kunder och intresseorganisationer samt hur de ser på långivande företags image och rykte. Delsyftet är att förstå hur bilden av SMS-lån hos intresseorganisationer kan påverka potentiella låntagare i samband med lån. LÄS MER

  3. 18. Intern resursallokering inom franchiseföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Sunebäck; Caroline Lindblom; [2013]
    Nyckelord :Franchise; interna nätverk; 4R; resurser; integration; samarbete och resursvärde;

    Sammanfattning : Titel: Intern resursallokering inom franchiseföretag Nivå: C-uppsats i företagsekonomi   Författare: Caroline Lindblom & Emma Sunebäck   Handledare: Lars-Johan Åge   Biträdande handledare: Jens Eklinder Frick   Datum: 2013-08   Syfte: Syftet med vår studie är att analysera hur franchiseföretag kombinerar sina resurser internt. Detta gör vi utifrån det teoretiska ramverket 4R. LÄS MER

  4. 19. Anmälningsplikt -en studie om hur personal på föräldrakooperativa förskolor resonerar kring omsorgssvikt och anmälningsplikt.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Moa Lilja; [2012-02-21]
    Nyckelord :Anmälningsplikt; Omsorgssvikt; Föräldrakooperativa förskolor; Socialtjänst;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats är en kvalitativ studie om hur personal föräldrakooperativa förskolor resonerar kring anmälningsplikt och omsorgssvikt. Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur personal på föräldrakooperativa förskolor i Göteborg resonerar kring den anmälningsplikt som ingår i deras arbete utifrån fyra teman gränser, kunskap, samverkan och påverkan. LÄS MER

  5. 20. Språket i första eller andra hand? : En uppsats om språkutveckling, modersmål och svenska som andraspråk.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Kajsa Hjelmblom; [2012]
    Nyckelord :Native language; mother tongue; Swedish as a second language; language development and; Modersmål; svenska som andraspråk; språkutveckling; samarbete;

    Sammanfattning : Högskolan i Gävle    Examensarbete C Akademin för utbildning och ekonomi   15 hp Lärarprogrammet     Vårterminen 2011 Titel: Språket i första eller andra hand? En uppsats om språkutveckling, modersmål och svenska som andraspråk.   Författare: Kajsa Hjelmblom Handledare: Daniel Pettersson Sammanfattning Studiens syfte är att undersöka om lärare i grundskolans tidigare år känner till hela skolans språkutvecklande uppdrag och ta reda på hur klasslärare arbetar med att främja elevernas språkutveckling. LÄS MER