Sökning: "C uppsats SAMARBETE"

Visar resultat 6 - 10 av 60 uppsatser innehållade orden C uppsats SAMARBETE.

  1. 6. Låt inte maten tysta mun : En intervjustudie kring bemötande, brister och förbättringsmöjligheter mellan restaurangverksamheter och tillsynsmyndigheter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Johan Hoffstedt; Rebecca Miss; [2018]
    Nyckelord :Food controls; Food inspector; Restaurant; Relationship; Dissemination of information; tillsyn; livsmedelsinspektör; restaurang; relation; informationsspridning;

    Sammanfattning : Food controls of restaurants are an important part of the work on environment and health at the environmental offices in Norrköping and Linköping municipality in Sweden. This is a study written by Johan Hoffstedt and Rebecca Miss at Linköping University. LÄS MER

  2. 7. Bindningar och lösningar : En studie kring tematiken bunden/löst i Lars Ahlins roman Fromma mord

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Janna Söderberg; [2016]
    Nyckelord :Lars Ahlin; Fromma mord; Erik A Nielsen; Gunnar D Hansson; Ties; Liberations; Cooperation; Sacrifice; Prisoners; God and the Devil; Lars Ahlin; Fromma mord; Erik A Nielsen; Gunnar D Hansson; Bindningar; Lösningar; Samarbete; Offer; Fångar; Gud och Djävulen;

    Sammanfattning : Lars Ahlins’ Fromma mord (Pious murder) is an incredibly complex novel. Is it even possible to say what the deepest sense is about? Erik A Nielsen and Gunnar D. Hansson has presented reasonable interpretations in their analysis of Fromma mord. However, they have not necessarily right to all points, hence it is possible to draw other conclusions. LÄS MER

  3. 8. DART- en modell för värdesamskapande : En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lizbet Brittsten; Sanna Pickelner; [2015]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value; co-creation; interaction; DART-model; Service Dominant Logic; värde; samskapande; interaktion; DART-modellen;

    Sammanfattning : Titel: DART- en modell för värdesamskapande - En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lizbet Brittsten och Sanna Pickelner Handledare: Jens Eklinder - Frick och Jonas Molin Datum: 2015 – Maj Syfte: Att kunder intresserar sig för ett värdeskapande tillsammans med företagen och vill delta allt mer i affärsprocesser, framför allt i tjänstesektorn, ligger i tiden. Då vi båda kommer arbeta i en tjänstebransch där det krävs samarbete med kunder, väcktes vårt intresse att fördjupa oss i ämnet. LÄS MER

  4. 9. Sponsring till vilken nytta : för filantropi eller PR?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elin Jacksson; Elin Åkerblom; [2015]
    Nyckelord :CSR; Filantropi; Sponsring; PR; Samhällsnytta; Image;

    Sammanfattning : Titel: Sponsring till vilken nytta- för filantropi eller PR?   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Elin Jacksson och Elin Åkerblom   Handledare: Agneta Sundström   Datum: 2015 - Juni   Syfte: Syftet är att skapa ökad förståelse för företagens arbete med sponsring, vad som motiverar dem och vilken nytta arbetet bidrar till.   Metod: Uppsatsen har kvalitativ metod och komparativ design som omfattar tio semistrukturerade intervjuer riktade mot tio företag som marknadsför ett sponsorarbete på idrottsarenor. LÄS MER

  5. 10. “Jag behöver det sociala” : En studie om organisationers ritualer och dess betydelse för medarbetares gemenskap och tillhörighet på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Johan Björkstad; Mattias Marklund; [2015]
    Nyckelord :medarbetare; ritualer; emotionell energi;

    Sammanfattning : I denna C-uppsats studerar vi, utifrån ett sociologiskt perspektiv, vilka de organiserade ritualerna är, vilka funktioner dessa ritualer kan ha samt vilken betydelse ritualerna har för medarbetarens gemenskap och tillhörighet på arbetsplatsen. Detta gör vi genom att undersöka medarbetares känsloupplevelser i samband med ritualer på arbetsplatser. LÄS MER