Sökning: "CRM-system"
Visar resultat 16 - 20 av 120 uppsatser innehållade ordet CRM-system.
16. GDPR:s påverkan på CRM-system : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilken påverkan som GDPR haft på verksamheters krav på säkerhet, integritet och funktionalitet vid behandling av personuppgifter i CRM-system. Den 25:e maj 2018 trädde en ny dataskyddsförordning i kraft och ersatte den tidigare Personuppgiftslagen. LÄS MER
17. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Till följd av en allt mer expanderande tjänstesektor har större vikt lagts i att bibehålla och fodra för kundhantering och långvariga kundrelationer. För detta har idag många organisationer utvecklat strategier för customer relationship management (CRM). LÄS MER
18. A CRM system implementation study for small companies.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Introduction. The implementation of CRM systems for small companies have not been widely explored by previous literatures, giving me the opportunity to research the system implementation process of Company X. The purpose of this research is to understand how to process implementation of a CRM system within the frame of a small company. LÄS MER
19. CRM-system och utmaningar för dataskydd inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The purpose of this study is to investigate what new challenges CRM systems, Customer Relationship Management, have for the protection of personal data and security in retail. Today's IT development offers companies effective solutions for acquiring new customers and for retaining current customers. LÄS MER
20. Customer relationship management effekter på intern försäljningskontroll : En kvalitativ flerfallsstudie som undersöker de effekter som uppstår vid användandet av CRM på intern försäljningskontroll
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Customer Relationship Management (CRM) framkom under 1970-talet och översätts på svenska till kundrelationshantering och är en kategori av integrerade, datadrivnaprogramvarulösningar som förbättrar interaktionen och affärer med kunder. CRM-system bidrar till att hantera och upprätthålla kundrelationer. LÄS MER