Sökning: "CSR-communication"
Visar resultat 31 - 35 av 155 uppsatser innehållade ordet CSR-communication.
31. Hur kommunicerar ett av Sveriges större skogsföretag sitt CSR-arbete? : en fallstudie av Holmens CSR-arbete och kommunikation
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Skogen är en betydande naturresurs för Sverige och har en avgörande roll för att nå de globala målen i Agenda 2030. Det är tydligt att det existerar meningsskiljaktigheter mellan olika aktörer inom skogsindustrin och det finns en pågående diskussion om dagens skogsbruk kan anses vara hållbart eller inte. LÄS MER
32. Environmental-oriented CSR communication and the attractiveness of employers : From a potential employee perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis was to extend the knowledge of how environmental-oriented CSR communication in job advertisements affects the attractiveness of employers from a potential employee perspective. The study was based on three theories, Employer brand, Social identity theory, and Signaling theory, and the concept of environmental-oriented CSR communication. LÄS MER
33. The Sustainable Oil : A study on Swedish fuel and petroleum companies on how they ensure legitimacy through their CSR communication
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
34. A case study of the CSR communication strategies in the Nordic coffee industry
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : The global coffee industry faces many sustainability challenges of which serious adaptation and transformation techniques is required in order to get it back on the right path. The climate changes have already and will continue to affect the current coffee cultivation areas so much that some of the geographical location used for coffee cultivation today cannot be used for coffee cultivation in the future. LÄS MER
35. Genuina påståenden eller greenwashing? : En kritisk retorikanalys av Volvo Groups miljöfokuserade CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Idag finns en förväntan på företag att de ska ta ett större ansvar utöver sina egna intressen och marknadsvärdet. Det här benämns som Corporate Social Responsibility och grundar sig i miljömässiga, sociala och ekonomiska aspekter. LÄS MER