Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Returlogistik: Sträcker sig hållbarheten hela vägen tillbaka? : En kvalitativ studie om hållbar returlogistik i den svenska modebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Camilla Andersson; Sofia Grefve; [2021]
    Nyckelord :Cirkulär försörjningskedja; Detaljhandel; E-handel; Fysisk butik; Försörjningskedja; Supply Chain; Modebranschen; Modeföretag; Returlogistik; TBL; Hållbar försörjningskedja;

    Sammanfattning : Modebranschen står inför stora utmaningar då de är en av de mest resursintensiva och mest förorenade branscherna. Samtidigt blir miljöhoten allt större vilket gör att modeföretagen måste ta ansvar som går i linje med de globala hållbarhetsmålen. LÄS MER

  2. 2. Hastily Formed Networks och lokal egenmakt : En fallstudie utifrån implementeringen av en proaktiv katastrofledning i Indonesien

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Camilla Andersson; [2014]
    Nyckelord :Organizational communication; Hastily Formed Network; proactive disaster management; local empowerment; bottom-up; micro commitment; learning organization.;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to, through a case study of a local disaster organization, study the prerequisites for building functional Hastily Formed Networks in disasters and also how HFN:s can be linked to a proactive disaster organization.The study looks upon HFN:s from the organizational, cognitive aspects of communication – not the network/information technology – and focus on the issue of local empowerment. LÄS MER

  3. 3. Hur kan Henke, Heidi, Jonte och Anja stärka ett varumärke? : En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar med athlete celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Elin Furberg; Camilla Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Althlete celebrity endorsement; Marknadsföring; Varumärke;

    Sammanfattning : Människor har i alla tider sett upp till kända personer som förebilder och representanter för något som de själva drömmer om att vara, vilket gör dessa kända personer till idealiska ansikten utåt för ett företags varumärke och produkter. Detta fenomen kallas celebrity endorsement och har länge varit en populär metod inom marknadsföring där syftet är att skapa associationer mellan ett varumärke och en känd persons egenskaper. LÄS MER

  4. 4. Bilden av kvinnliga och manliga elitfotbollspelare i Aftonbladet och Dagens Nyheter : – en kvantitativ och diskursiv analys av fotbollsVM 2002 och 2003

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Camilla Andersson; [2004]
    Nyckelord :Mass Communication; Gender; Sport; Daily News Paper; World Cup; Attention Value;

    Sammanfattning : Author: Camilla Andersson Title: The depiction of female and male elite soccer players in Aftonbladet and Dagens Nyheter –  A quantitative and discursive analysis of the World Cup 2002 and 2003 Level of education: C Subject: Media and Communication Studies Umeå University: Department of Culture and Media Studies Term: Spring 2004 Pages: 70   The purpose of this essay is that from a gender theoretical and critical discourse analysis perspective  study how the image of the Swedish football national teams and players in the 2002 World Cup (men) and 2003 (women) were constructed in the media coverage. I analyze articles published in Dagens Nyheter, Swedens biggest morningpaper and Aftonbladet, biggest eveningpaper. LÄS MER