Sökning: "Carolina Lauren"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Carolina Lauren.

  1. 1. Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Rangin; Carolina Lauren; David Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Resonance Modellen; Försäljningskanaler; E-handel; Mode Brand Equity; Brand Resonance Model; Sales channels; E-Commerce; Fashion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler Seminariedatum 2013-06-05 Ämne/Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Carolina Laurén, David Nilsson & Maria Rangin Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Brand Resonance Modellen, Försäljningskanaler, E-handel, Mode Syfte Syftet med vår studie är att undersöka hur varumärkeskapitalets olika dimensioner påverkas av modeföretags val av försäljningskanaler för att ge ett bidrag till varumärkeskapitalsforskningen. Metod Forskningsstrategin för uppsatsen är en kvantitativ metod och en deduktiv process med formulering av hypoteser. LÄS MER

  2. 2. Kommunikationens betydelse för nationernas överlevnad

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Carolina Laurén; Helena Aru; [2010]
    Nyckelord :Extern kommunikation; Intern kommunikation; Kommunikationsstrategier; Strategisk kommunikation; Kommunikation; Nationer; Identitet; Förändringskommunikation; Studentnationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ undersökning som behandlar tre nationers kommunikationsarbete inför kommande nationsobligatoriets fall. Nationerna är Göteborgs Nation, Östgöta Nation och Malmö Nation. LÄS MER