Sökning: "Mode Brand Equity"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Mode Brand Equity.
1. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER
2. Challenges faced by Chinese Brands in Internationalisation – Taking ‘Anta’ as an Example.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: Since the Go Global policy in 1999, Chinese firms have been growing and expanding exponentially in the global market. The internationalisation of Chinese firms has attracted not only business partners, policy makers but also researchers with their unconventional process and method. LÄS MER
3. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER
4. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER
5. Co-‐branding i modevärlden -‐ En studie i hur co-‐branding påverkar ett modeföretags brand equity
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syfte - Studien syftar till att undersöka hur ett modeföretags icke-finansiella(konsumentbaserade) brand equity påverkas av co-branding. Studien undersöker hur ettsamarbete mellan två modeföretag, så kallat intrabranschsamarbete, påverkar huvudvarumärketsicke-finansiella brand equity. LÄS MER