Sökning: "Caroline Lindahl"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Caroline Lindahl.

  1. 1. När den inre rösten mjuknar : En tematisk analys av självmedkänsla

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Katarzyna Lindahl; Caroline Bergsten; [2024]
    Nyckelord :självmedkänsla; inre röst; välmående; medvetenhet; medveten närvaro; motivation;

    Sammanfattning : Detta är en induktiv studie om självmedkänsla vars syfte är att undersöka hur närvaron av självmedkänsla upplevs för gemene man. Studiens viktigaste fynd är den inre dialogens betydelse för upplevelsen av självmedkänsla, vilket saknas i tidigare teoretiska modeller i ämnet. LÄS MER

  2. 2. Unveiling the Values of ChatGPT : An Explorative Study on Human Values in AI Systems

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Caroline Lindahl; Helin Saeid; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; World Values Survey; large language model; human values; machine learning; AI; generative AI; AI alignment;

    Sammanfattning : Recent technological breakthroughs in natural language processing and artificial intelligence (AI) and the subsequent release of OpenAIs generative AI system, ChatGPT, have warranted much attention from researchers and the general public alike. Some with praise, foreseeing a brighter future for all, and some predicting the end of humanity. LÄS MER

  3. 3. Knowledge transfer when dealing with dysfunctional behavior : A study focused on the situation where customers misbehave against each other on social media

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Alexander Lindahl; Caroline Söderlind; [2013]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge transfer; knowledge sharing; codification; personalization; dysfunctional customer behavior; customer misbehavior; social media;

    Sammanfattning : There is a current debate in Swedish media regarding the negative aspects of Internet and social media, a debate which is also virtual in blogs and forums. This started with a post on the clothing company H&M’s Facebook page where a user was virtually attacked in an aggressive manner by other users. LÄS MER

  4. 4. Det visuella ordets kraft på kunders känselbeteende : En kvantitativ studie om kunders beslutsfattande i detaljhandelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Caroline Lindahl; Malin Stark; [2013]
    Nyckelord :Sensory marketing; visual sense; tactile sense; store signs; stimuli; shopping experience; decision making.; Sinnesmarknadsföring; synsinnet; känselsinnet; butiksskyltar; stimulans; kundbeteende; beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Syfte:                     Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera samt tillhandahålla rekommendationer om huruvida stimulans av sinnena, leder till att kundernas beslutsfattande förändras genom taktil beröring. Vi vill med hjälp av en empirisk studie klargöra om kunder ändrar sitt känselbeteende efter att sinnet syn blivit påverkat. LÄS MER

  5. 5. Från plats till resmål : Etableringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Madeleine Bergkvist; Matilda Blixt; Caroline Lindahl; [2011]
    Nyckelord :Researrangör; Etablering; Process; Plats; Resmål;

    Sammanfattning : In this thesis we have examined why the establishment process of travel destination is essential for the tour operators and how the process can be influenced by different conditions. The thesis is written from the perspective of the tour operators and with the tour operator Ving as our case study, we have been able to create a picture of how the establishment process of travel destination may look like. LÄS MER