Sökning: "Charlie Magnusson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Charlie Magnusson.

  1. 1. Man är aldrig helt ensam : En analys av hur berättandet om ensamhet i The Perks of Being a Wallflower möjliggör karaktärsidentifikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Enoir Almarsoomi; Anna Magnusson; [2022]
    Nyckelord :The Perks of Being a Wallflower; ensamhet; berättande; berättarröst; brevroman; karaktärsidentifikation; emotion;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar representationen av ensamhet i Stephen Chboskys The Perks of Being a Wallflower (1999; 2012a) genom att undersöka hur protagonisten Charlie berättar om sin ensamhet och hur berättarformerna kan möjliggöra karaktärsidentifikation samt framkalla emotioner hos publiken. Analysen utgår ifrån brevromanen där Charlies tankar förmedlas genom brevskrivande, och dess filmadaption där hans tankar primärt förmedlas genom en berättarröst. LÄS MER

  2. 2. Cryptocurrency Investments:The Good, The Bad, and The Ugly? : An empirical Study on the factors affecting private financial investment decisions in cryptocurrency.

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Charlie Magnusson; Tom Stenberg; [2022]
    Nyckelord :Cryptocurrency; Investment; Blockchain; Finance; Challenges;

    Sammanfattning : Cryptocurrencies are becoming increasingly popular in the business and financial world. With arguments for and against, people praising it and people demanding a ban, the highest financial returns and the worst economic falls, it is widely discussed and splits the world. LÄS MER

  3. 3. The use of branding Strategies within Swedish Craft Brewing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Charlie Magnusson; Emelie Carlsson Apelqvist; Theodor Göthberg; [2020]
    Nyckelord :Brand Strategy; Craft Breweries; Brand Identity Prism; Keller’s Brand Equity Model; Sweden.;

    Sammanfattning : Branding strategies is an important theme in business research. The purpose of the study was to explore how the growing industry of craft brewing are using branding strategies in order to strengthen their brand. The study was based on the theory of Kapferer’s brand identity prism and Keller’s Brand Equity model. LÄS MER