Sökning: "Com-munities"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Com-munities.
1. The Most Boring Game in the World : A study of World of Warcraft as a means for social interactivity within an enclosed group
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Gaming as an activity possesses many different facets (Sköld 2018: 134). One important yet relatively underexplored is the social facet, how the act of gaming is impacted by social rules and codes. Previous research on the topic is relatively limited and mainly performed retroactively on older game communities. LÄS MER
2. Seeing is believing is doing? : On the role of future-oriented imagination in developing motivation for a sustainable lifestyle
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The environmental and climate-related sustainability challenges facing the world today are complex, accelerating and urgent, and they call for change from multiple stakeholders. While governments, businesses and other institutions hold a high degree of responsibility for initiating and enabling the necessary change processes towards sustainable practices, so do also individuals and communities. LÄS MER
3. Välkommen till Första klass : en narrativanalytisk studie av Bräcke kommuns marknadsföringskampanj "Första klass"
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Urbaniseringen är en fortsatt trend som följt med in i tjänstesamhällets samtid. Som en följd av urbaniseringen har många kommuner, i synnerhet landsbygdskommuner avsides från urbana centra, drabbats av ett sjunkande invånartal och de konsekvenser detta för med sig. LÄS MER
4. "Vad vore en podcast utan snacket efteråt?" - En studie om hur en intern kultur skapar tillhörighet i en varumärkesgemenskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Tillhörighet i en virtuell varumärkesgemenskap En ny medieekologi har växt fram med tekniska, kulturella och sociala förändringar som har skapat nya villkor, där konsumenternas deltagande har fått en central roll för företag och dess varumärkesbyggande. Syftet med vår studie är, att med Alex & Sigges podcasts varumärkesgemenskap som utgångspunkt, få en ökad förståelse för konsumentens nya aktiva roll i en social kontext. LÄS MER