Sökning: "Commercialized journalism"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Commercialized journalism.
1. När publiken får makten - En kvalitativ studie över hur klick och annan webbstatistik påverkar nyhetsvärderingen på svenska lokaltidningar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The aim of this study was to investigate how a strategic selection of journalists at Swedish local newspapers perceive that the significance of audience demand, expressed through web statistics and clicks, influences and affects their work with news values and news selection online. Additionally, the purpose was to find out how journalists at Swedish local newspapers handle the dilemma between reporting about news subjects that they consider to be of importance for their audience, and news that the audience demands seen through different web analytic tools. LÄS MER
2. Nyhetssveket från TT : En kvantitativ innehållsanalys av TT:s rapportering från norr
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: The news betrayal from TT – A quantitative content analysis of TT’s news reporting from the north In the year of 2013 TT-nyhetsbyrån closed down their three local editorial offices in north Sweden with a promise that the news coverage of Norrland would remain the same. In this study we aim to examine if, and how, the journalistic content has changed due to their centralization. LÄS MER
3. "Several media reports today" – A comparative analysis of discursive practices within Swedish immigration critical media and public service media
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med den här masteruppsatsen är att förstå nyhetsdiskurser i public service och invandringskritiska alternativmedier i Sverige. Uppsatsen fokuserar på hur de fyra största politiska partierna behandlar invandringsfrågan månaden före det riksdagsvalet 2018. LÄS MER
4. För övrigt anser jag… - En kvantitativ undersökning av Aftonbladets opinionsjournalistiska sportmaterial
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This bachelor essay seeks to examine the frequency of opinion journalism in the sport pages of the Swedish evening paper Aftonbladet. During the period that is examined these sport pages become an own annex and is then called Sportbladet. LÄS MER
5. När produkten är nyheten : En kvalitativ undersökning av kommersiella tidningars rapportering om hemelektronikprodukter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : This study examines three commercially driven swedish news organizations that cover consumer electronics in some way. These are: MacWorld, Dagens Industri and Ny Teknik. LÄS MER