Sökning: "Communication mix"

Visar resultat 11 - 15 av 209 uppsatser innehållade orden Communication mix.

  1. 11. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 12. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  3. 13. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER

  4. 14. In-ear monitoring for vocalists in live sound : User defined issues, proposed solutions, monitoring's impact on musical performance and comparisons to Loudspeaker monitors

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hannes Norrgård; [2023]
    Nyckelord :audio engineering; in-ear; in-ear monitoring; in-ear monitors; monitoring; IEM; monitor engineer; vocalist; singer; wedge; loudspeaker monitors; LSM; ljudteknik; monitorhögtalare; monitortekniker; sångare;

    Sammanfattning : Monitoring is hugely important for musicians in any type of live situation for them to provide a good musical performance, and In-ear Monitoring (IEM) is increasingly popular among both musicians and audio engineers. Despite this, there has been little research on the topic and musicians and audio engineers would benefit from knowing more about the system, to utilize it in the best way possible. LÄS MER

  5. 15. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER