Sökning: "Consumption intention"

Visar resultat 1 - 5 av 251 uppsatser innehållade orden Consumption intention.

  1. 1. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tilda Ekhamre; Elin Löfgren; Julia Vång; [2024]
    Nyckelord :Teorin om planerat beteende; köpintention; hållbarhet; miljöoro; attityder; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER

  2. 2. "Electric Vehicles Adoption Among Swedish Millennials" : A Qualitative Analysis of Preferences, Innovation, Technology, Pricing, Performance, and Environmental Aspects

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Haitham Karazoun; Mohamed Alhussein; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicles; Innovation; Technology; Price; Performance; Environmental; Consumption intention;

    Sammanfattning : This research endeavors to provide a comprehensive examination of the preferences exhibitedby the millennial demographic with regard to electric vehicles (EVs) within the context ofSweden. The study encompasses a thorough analysis of various dimensions, includingattitudes, innovation, technology, pricing, performance, and environmental considerations, allof which shape the decision-making process of millennials in adopting EVs. LÄS MER

  3. 3. One Light to fit them all. Rethinking Luminaire Design, Reusability - Re•adjustability

    Magister-uppsats, KTH/Ljusdesign

    Författare :Athanasios Skouros; [2023]
    Nyckelord :Design tool; Functionalism; Geometry; Adjustability; Adaptability;

    Sammanfattning : A luminaire’s primary purpose is to provide visibility into a space, but also to serve as an aesthetic object for it. When switched off, luminaires maintain their presence as forms and when switched on they transform places by creating or vanishing different shadows. LÄS MER

  4. 4. Varför gör etiska konsumenter oetiska val?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Molander; Clara Alcenius; Melisa Kalkadenac; [2023]
    Nyckelord :Ethical consumption; gig economy; motivation; intention-behavior gap; social sustainability.; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. An analysis of how video advertising factors influence consumers' impulse purchase intentions — In the context of short-form video

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Huihao Lu; Yating Zheng; [2023]
    Nyckelord :Short-form video advertising; impulsive purchase intention; emotional response; Business and Economics;

    Sammanfattning : Online shopping is gradually becoming a daily behavior in people's lives, and advertising marketing methods based on short videos are also playing an increasingly important role in this trend. Different from pictures and texts, it combines sound and picture, is easy to spread, and contains a lot of information, which conforms to people's habit of using fragmented information. LÄS MER