Sökning: "Course Management Systems"

Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden Course Management Systems.

  1. 1. The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Lisnell; Stella Berlin; [2024]
    Nyckelord :Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship; A study seeking to elucidate the perceptions and value systems that underlie entrepreneurial activity among women in Sweden Seminar date: January 10th, 2024 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation Management, Business administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Stella Berlin, Emma Lisnell Advisor: Ziad El-Awad Keywords: Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy Research question: How do the inherent value systems surrounding women in Sweden influence their intentions, decisions, and actions in the pursuit of entrepreneurship? Purpose: Extend existing research to provide a nuanced exploration of the value systems influencing Swedish women's perceptions, intentions, and engagement in entrepreneurship. Methodology: A qualitative multiple case study with a comparative element. LÄS MER

  2. 2. Using search based methods for beamforming

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Adam Bergman Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Beamforming; Artificial Intelligence; AlphaZero; Radio Resource Management; Monte Carlo Tree Search;

    Sammanfattning : In accommodating the growing global demand for wireless, Multi-User Multiple-Input and Multiple-Output (MU-MIMO) systems have been identified as the key technology. In such systems, a transmitting basestation serves several users simultaneously, increasing the network capacity. LÄS MER

  3. 3. Modelling the Water Table in a Bog

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Tobias Bowley; [2023]
    Nyckelord :Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Over the past five years, an ongoing study at INES, Lund University, have examined the encroachment of trees and vegetation into a bog ecosystem in northern Scania, Sweden. While several factors have been identified as contributing to this ecological transformation, including, nutrient availability, and climate, the hydrological aspect remains a key area of investigation. LÄS MER

  4. 4. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Moa Hennström; David Ohrlander; [2023]
    Nyckelord :Talent Management; Talang; HRM system; Strategisk HRM; Kompetensförsörjning; Kompetensutveckling; Skills gap.;

    Sammanfattning :   Datum: 2023-05-29  Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Hennström Moa (99/02/24)      Ohrlander David (97/08/10)  Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen.  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER

  5. 5. Prognosmodeller som verktyg för bedömning : Ett arbete om att nyttja elevdata i gymnasieskolan för att stödja betygsättning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alice Morell; Lana Hade; [2023]
    Nyckelord :Learning Analytics; Early Warning Systems; Regression Analysis; LMS; Learning Management System; digitalization; Learning Analytics; Prognosmodell; Regressionsanalys; Lärplattform; Learning Management System; Bedömning; Digitalisering;

    Sammanfattning : De Förenta Nationernas Agenda 2030 fastställer som ett delmål att säkerställa utbildning av hög kvalitet och främja livslångt lärande för alla som en del av arbetet för ett mer hållbart samhälle. Vikten av detta delmål blir särskilt tydlig i och med det observerbara sambandet mellan en fullständig gymnasieexamen och allmän hälsa i Sverige; gymnasiestudenter som går ut med en gymnasieexamen tenderar att erhålla bättre allmän hälsa. LÄS MER