Sökning: "Diary industry"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Diary industry.

  1. 1. ChatGPT: A gateway to AI generated unit testing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Daniel Fiallos Karlsson; Philip Abraham; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; OpenAI; AI; Unit testing; Software development; C#; TypeScript;

    Sammanfattning : This paper studies how the newly released AI ChatGPT can be used to reduce the time and effort software developers spend on writing unit tests, more specifically if ChatGPT can generate quality unit tests. Another aspect of the study is how the prompting of ChatGPT can be optimized for generating unit tests, by creating a prompt framework. LÄS MER

  2. 2. Collaboration: A Pre-Study

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealisering

    Författare :Simon Lindblom; [2023]
    Nyckelord :collaboration; quadruple helix; quintuple helix; phenomenography; phenomenographic action research; action research; innovation lab; student innovation system; innovation system; third mission;

    Sammanfattning : This thesis explores the factors contributing to successful collaboration within the Quadruple and Quintuple Helix frameworks, with a specific focus on the active involvement of students as stakeholders. A qualitative research approach was adopted, utilising interviews, questionnaires, and action research documented in a diary form, to gather data. LÄS MER

  3. 3. Augmented Reality i produktionen

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :John Ansari Pirsaraei; Mohamed Mohamed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The thesis investigates and evaluates the implementation of augmented reality (AR) in construction production and the opportunities this technology can offer. The aim is to demonstrate the potential value of AR for various stakeholders in the production process. A qualitative method is employed to observe people's experiences and perspectives. LÄS MER

  4. 4. MonoGenjin : En praktisk undersökning av 2D spelmotors- och spelutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Viktor Källberg; Tobias Källman Andersson; [2022]
    Nyckelord :Game engine; game development; Research through Design; RtD; autoethnography; collaborative autoethnography; CAE; hednoic-motivation system; HMS; Hedonic-motivation system adoption model; HMSAM; information systems; IS; Spelmotor; spelutveckling; forskning genom design; Research through Design; RtD; autoetnografi; kollaborativ autoetnografi; Collaborative Autoethnography; CAE; hedonic-motivation system; HMS; Hedonic-motivation system adoption model; HMSAM; informationssystem; IS;

    Sammanfattning : Spelindustrin är gigantisk och kontinuerligt växande, där detta inkluderar spelutveckling samt spelande av spel. Detta medför att en betydande mängd akademiker i sina yrkesliv kommer att beröra ämnesområdet spelutveckling. LÄS MER

  5. 5. Ett designbidrag till minskad rädsla för att falla : Forskning genom design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lottie Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Product design; Universal design; UD; Emotional design; Fear of falling; SAFE; UCD; Produktdesign; Universell Design; Emotionell design; Fallolyckor; Rädsla för att falla; ACD;

    Sammanfattning : Med bakgrund av fallolyckor som ett betydande folkhälsoproblem, med personligt lidande och omfattande samhällskostnader som följd, undersökte studien produktdesigners möjligheter att skapa en tillgänglig och användbar produkt värd att använda, för personer över 65år, som känner rädsla för att falla (FHM, 2021). I en generell kommentar till FN:s mål för hållbar utveckling, uttrycks vikten av tillämpning av Universell Design (UD) i design av alla nya produkter (UN, 2013). LÄS MER