Sökning: "Different types of communication theories"
Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden Different types of communication theories.
1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
2. Knowledge Transfer Within Integrated Logistics Support at Saab Kockums - A Case Study
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Komplex produktutveckling med långa projekttider kräver framgångsrik överföring av kunskap inom och mellan projekt. Avdelningen för integrerat logistikstöd (ILS) vid Saab Kockums Malmö har identifierat ett behov av att överskåda de nuvarande arbetssätten. LÄS MER
3. Can Generative AI Replace Human Communication Professionals? A qualitative study comparing social media content generated by Artificial Intelligence and humans
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Generative AI is a novel phenomenon, now within the hands of the public. The utilisation of AI has already started replacing human employees in many industries and previous research shows that generative AI have great abilities in creative and communicative contexts. LÄS MER
4. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER
5. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER