Sökning: "Digital förberedelse"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Digital förberedelse.
1. Coordinating the digitalization process for existing production lines: Investigating phases and key activities for manufacturing firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – The purpose of the study is to gain a deeper understanding of which activities are important for manufacturing organizations during the digitalization process of existing production lines. Method – The study has adopted a qualitative approach in the form of semi-structured interviews with company representatives with experience in digitalization from four different companies. LÄS MER
2. Informationssytsem för att förbättra beslutsfattandet i verksamheter : En undersökning av hur företag använder och påverkas av informationssystem i sin strategiska planering
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har medfört ett ökat behov av att kunna hantera stora datamängder. Därmed har informationssystem utvecklats för att underlätta hanteringen, lagringen och överföringen av digital information. LÄS MER
3. Enabling a Circular Economy with Digital Product Passports: Information Requirements and Data Collection Practices
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Circular and digital transformations are key focal points in the European Commission's regulations and directives, as evidenced by the proposed Ecodesign for Sustainable Products Regulation. This regulation aims to reduce the environmental impact of products throughout their life cycles. LÄS MER
4. Distansundervisning i sång på gymnasiet: Fyra lärares berättelser under våren 2020
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Den 18 mars 2020 och vårterminen ut övergick Sveriges alla gymnasieskolor till distansundervisning i ett försök att minska smittspridningen av coronaviruset Covid-19. Syftet med den här studien har varit att genom kvalitativa intervjuer undersöka och söka kartlägga hur fyra gymnasielärare i sång löste omställningen till digital distansundervisning utifrån ett pedagogiskt perspektiv. LÄS MER
5. ”Vi gjorde rätt mycket här förut, att det inte blev så stor grej” : En kvalitativ studie om digitala verktyg i relation till Lpfö18
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning I den här studien har vi fokus på eventuella förändringar som den nya läroplanen (Lpfö18, 2018) haft på förskollärares arbete med digitalisering och digitala verktyg. Digitalisering och digitala verktyg är viktigt att arbeta med i förskolan för att ge barnen en förberedelse inför ett allt mer digitaliserat samhälle. LÄS MER