Sökning: "Djupare kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Djupare kundrelationer.

  1. 1. Lärande från företagssammanslagningar  En undersökning om nyckelfaktorer för framgång

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Lojain Bakkour; Hamza Elewe; [2023]
    Nyckelord :Fusion; Merger and acquisition; Success factors; leadership.; Fusion; Ledarskap; Sammanslagningar; förvärv; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Företagssammanslagningar kan vara en avgörande strategi för företag att växa och nå nya höjder av framgång. Men att genomföra en sammanslagning är en invecklad process som kräver noggrann planering för att lyckas. Vår undersökning syftade till att hitta nyckelfaktorerna som kan leda till en lyckad sammanslagning. LÄS MER

  2. 2. Shared Service in Commercial Real Estates in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Ofelia Cedervall; Tove Wränghede; [2023]
    Nyckelord :Shared service; offices; customer relationships; property owners; value adding; Gemensam service; kontor; kundrelationer; fastighetsägare; värdeskapande;

    Sammanfattning : The office market in Stockholm is constantly evolving, and property owners must actively work to meet tenants' demand for office spaces. The increased demand for alternative office solutions has led to the development of coworking facilities and fully furnished offices. LÄS MER

  3. 3. Restaurangen och Foodora – en överlevnadsstrategi under Covid-19 : En fallstudie på hur matleverans-appar påverkar företags förmåga att bevara och skapa kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Hansson; [2022]
    Nyckelord :Restaurang; Outsourcing; Kundrelationer; Foodora;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur restaurangers kundrelationer påverkas vid outsourcing till matleverans-appar. Studien fokuserar både på ackvisition av kunder samt hur relationen till kunder förändras vid samarbetet. LÄS MER

  4. 4. Det digitala mötet och relationer : En kvalitativ studie om användningen av digitala möten på B2B-marknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Holmkvist; Jonathan Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; B2B; Förtroende; Engagemang; Relationer; Kommunikation;

    Sammanfattning : Kontinuerlig förändring är något som representanter på företagsmarknaden ständigt behöver förhålla sig till och marknaden är under påfrestningen av att ständigt behöva anpassa sig. 2020 ställdes världen upp och ner i och med Covid-19-pandemins utbrott och distansarbete vilket har lett att digitala möten mellan företagsrepresentanter på B2B- makrnaden har blivit allt vanligare. LÄS MER

  5. 5. Att sätta ord på siffror - Hur kunddata tillför värde till dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Runnstrand; Charlotte Carlberg; [2022]
    Nyckelord :Kunddata; kundrelationer; customer relationship management; värdesamskapande; lojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Idag finns tekniken och verktygen för att ta fram siffror, men vad siffrorna egentligen betyder och hur de ska förstås för att skapa värde är däremot tvetydigt. Syftet är att bidra med djupare förståelse för hur insamlad kunddata tillför värde till aktörer i dagligvaruhandeln. LÄS MER