Sökning: "E handel utveckling"

Visar resultat 11 - 15 av 187 uppsatser innehållade orden E handel utveckling.

  1. 11. E-handel : Renderingstider och utvärdering av jQuery & Vue

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mats Läth; [2023]
    Nyckelord :jQuery; Vue; ramverk; bibliotek; wrappers; virtuell DOM;

    Sammanfattning : Vid utveckling av webbapplikationer är användning av ramverk och bibliotek vanligt förekommande. Ramverk och bibliotek förenklar och snabbar upp utvecklingen men påverkar bl.a. renderingshastigheten på webbapplikationerna. LÄS MER

  2. 12. Framtidens e-handel och hur den kan förbättras

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Henrik Persson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; Environmental impact; Underpacking; Sustainable behavior; Design for sustainability; Ceschin and Gaziulusoy; Speculative design; Literature study; Polarity mapping; Generative; idea generation; Reusable packaging; Concept; development; New approach; Positive change; Reduction of online shopping;

    Sammanfattning : E-handel är ett problem för miljön som ständigt ökar samtidigt som det öppnar upp för nya svårigheter. Det störst växande problemet är hur enkelt det är att handla online. Detta leder till andra konsekvenser, såsom underpackning. LÄS MER

  3. 13. Augmented Reality in Video Commerce : Affordances and Limitations of Virtual Try-On Technology For Luxury Beauty Consumption.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amel Vendela Björkbom; [2023]
    Nyckelord :Virtual Try-On; Augmented Reality; Luxury Retail; Beauty sector; Video Commerce; Online shopping; Customer service; Luxury service; Lyxkonsumtion; Kosmetik; E-Handel; Kundervice; Virtuell Teknik;

    Sammanfattning : Providing personalized and exclusive services to customers has traditionally relied on in-person interactions between employees and customers. This paper explores video commerce supported by virtual try-On (VTO) technology for personalized and exclusive shopping experiences in the digital environment. LÄS MER

  4. 14. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Bengtsson; [2022-08-16]
    Nyckelord :e-handel; dagligvaruhandel; affärsmodell; förändring;

    Sammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER

  5. 15. Retur, Retur, Retur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dayu Zhang; Jakob Johansson; [2022]
    Nyckelord :Returbeteende; Hållbarhet; E-handel; Miljömedvetenhet.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringens utveckling har konsumenters köpbeteende förändrats inom E-handel. Det digitala handelsrummet erbjuder konsumenten en bekvämare köpupplevelse med utökade alternativ såsom utbud och priser. E-handelsföretagen konkurrerar hårt mot varandra och generösa returpolicyer används som ett konkurrensmedel. LÄS MER