Sökning: "E handel utveckling"
Visar resultat 21 - 25 av 187 uppsatser innehållade orden E handel utveckling.
21. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER
22. AI nu och då : Användningen av AI inom olika branscher under år 2011 och 2021
M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Målet med artificiell intelligens (AI) är att uppnå teknik som beter sig likt människans sätt att tänka och agera. Något som kan ses under AI:s utveckling är att fokus har skiftat i dess användning sedan dess uppkomst under 1950-talet. LÄS MER
23. INFLUENCER MARKETING : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar unga konsumenters varumärkeslojalitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En ökad användning av sociala medier och e-handel har inneburit en ny spelplan för Sveriges företagare. Digitaliseringens framväxt har inte bara skapat nya marknadsföringsstrategier, utan också förändrat konsumenters köpbeteende. LÄS MER
24. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER
25. Luxemosphere characteristics in luxury fashion e-commerce : Preserving the luxury atmosphere online
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : In today's society, the consumption of luxury goods online has increased rapidly over the last decade, and most luxury brands are established online. One of the main challenges is to offer a truly luxurious experience that every customer wants to have fulfilled, not only in a physical store but also online. LÄS MER