Sökning: "E-WOM"
Visar resultat 36 - 40 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.
36. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER
37. Vad är värdskap? : En studie om värdskapets olika sidor inom turismbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : I inledningen av våra uppsatsstudier fann vi ingen tydlig definition av värdskap. Engelskans hospitality är alltför vid för att kunna förklara värdskapets betydelse inom turismbranschen. LÄS MER
38. #VisitOurCountry : Nationella turistorganisationers användning av sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this essay is to describe the social media usage of five European official national tourism organizations (NTO). The essay proceeds to discuss and evaluate the findings, whilst reflecting on the advantages of social media usage from the point of view of an official national tourism organization. LÄS MER
39. Produktplacering i svenska bloggar - en kvalitativ studie av e-womeffekter ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Produktplacering i svenska bloggar - en kvalitativ studie av e-womeffekter ur ett företagsperspektiv Examinationsdatum: 2013-06-05 Kurs: FEKH29 Kandidatuppsats i marknadsföring, Företagsekonomi, Grundnivå 15 HP Författare: Liza Bogatyrev, Ebba Lindberg Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: E-wom, E-förtroende, Produktplacering, Onlinekultur, B2C Syfte: Denna uppsats avser att undersöka e-womeffekter hos svenska bloggar som produktplaceringskanal utifrån ett företagsperspektiv för att skapa förståelse kring komponenterna i en framgångsrik produktplacering genom att diskutera praxis i den svenska marknaden för livsstilsprodukter. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutiskt synsätt. LÄS MER
40. Banks' Counteractions against Customers' Online Criticism
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Abstract Title: Banks’ Counteractions against Customers’ Online Criticism Date: June 5, 2012 Institution: School of sustainable development of society and technology, Mälardalen University Level: Bachelor thesis in business administration, 15 ECTS Authors: Sara Pierre and Johanna Russo Tutor: Carl G. Thunman Keywords: Banks, social media, dissatisfaction, complaints, customer behavior, sCRM, and e-WOM Purpose: The purpose of this thesis is to describe and analyze how, where and why customers criticize the banking sector through online platforms, how the banks choose to defend themselves and counter this criticism, and to what extent these complaints may proliferate if not dealt with. LÄS MER