Sökning: "E-WOM"

Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.

  1. 21. En kvantitativ studie om hur köpintentionen påverkas av recensionens karaktär

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lisa Duffy; Maja Ohlsson; [2018]
    Nyckelord :e-WOM; online reviews; consumer knowledge; information process; purchase intention;

    Sammanfattning : Word of mouth has proven to be an important factor in the customer's purchase process as it reduces the perceived risk and contributes to more informative decisions. The incredible growth of the internet over the past decade has resulted in an increase in electronic word of mouth (e-WOM) and it seems to be a phenomenon that is here to stay. LÄS MER

  2. 22. Measuring the effect of Viral Negative Sentiment on Market Value : Case Study on United Airlines Crisis 2017

    Magister-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Gina Wahba; [2017]
    Nyckelord :Sentiment; Negative WOM; Word of mouth; E-WOM; Crisis; United Airlines; Social media;

    Sammanfattning : Negative word of mouth is something most businesses try to avoid, It could affect the reputation and vision of a company in a consumer’s mind. The success of a company lies in the connection of a product or service with a satisfying good image that has been formed on the back of consumer’s mind. LÄS MER

  3. 23. Strategier för digital klagomålshantering : En kvalitativ studie av fem utvalda hotell med höga kundbetyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Martina Hultqvist; Matilda Carlsson; [2017]
    Nyckelord :Digital Complaint Management; Complaint Management; Word of Mouth; Service Recovery Strategies; Social Network; Tripadvisor; Facebook; Digital klagomålshantering; Klagomålshantering; Ryktesspridning; Service Recovery Strategies; Sociala nätverk; Tripadvisor; Facebook;

    Sammanfattning : As more hotels are established and that competition in turn increases, it becomes increasingly important to offer a good service to attract customers. If the hotels do not satisfy the guest they may complain. LÄS MER

  4. 24. TripAdvisor : En studie om recensioners påverkan på köpbeslut och image

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Nicolette Kalaiy; Gustav Molander; [2016]
    Nyckelord :TripAdvisor; recensioner; e-WOM; image och köpbeslut.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Sociala medier som ett marknadsföringsfenomen : En studie om företags processer för att skapa innehåll och konsumenters engagemang

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Johansson; Tobias Svensson; [2016]
    Nyckelord :Social media; the social marketing process; involvement on social media; segmentation by behavior; content marketing; social-CRM; co-CRM; firm-generated content; user-generated content; negativity bias; E-WOM; viral marketing; Social media; den sociala marknadsföringsprocessen; engagemang på sociala medier; segmentering utefter beteendemönster; innehållsmarknadsföring; social-CRM; co-CRM; företagsgenererat innehåll; användargenererat innehåll; negativity bias; E-WOM; viral marknadsföring.;

    Sammanfattning :   Frågeställningar: Hur ser företags processer ut för att skapa innehåll till sociala medier? Hur engagerar sig konsumenter till innehåll som företag publicerat på sociala medier? Syfte: Det huvudsakliga syftet med studien är att beskriva och förklara företags processer för att skapa innehåll till sociala medier och analysera konsumenters engagemang till innehåll som företag publicerat. Studien syftar även till att tillhandahålla en konceptuell figur för hur förloppet att skapa, publicera och följa upp innehåll mellan ett företag och ett konsultbolag ser ut. LÄS MER