Sökning: "E-WOM"
Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.
11. Sociala medier och köpbeslut : en studie inriktad på sociala mediers inflytande på konsumentensköpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur sociala medier påverkar svenska konsumenters köpbeslut. Nya tjänster inom sociala medier såsom Facebook, Snapchat och Instagram har fått en ökad popularitet blandmänniskor. En intensiv teknikutveckling har bidragit till att konsumenter genomför sina inköp på en mängd olika sätt. LÄS MER
12. "Just nu får ni 20% på hela hemsidan" : Hur unga vuxna uppger att deras köpbeslut påverkas av influencermarknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : This study investigated how young adults (18 - 29 years) stated that their purchasing decisions were influenced by influencer marketing on social media. This is something that has led companies to change their marketing strategies to reach their customers on a better level. One of these strategies is influencer marketing. LÄS MER
13. "I samarbete med..." : Ett experiment om tillit och trovärdighet till influencers
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Samhällets digitalisering har inte bara ändrat på sättet som konsumenter söker information om produkter och tjänster. Nu ser vi även hur företag följer trender och anpassar sig för att nå konsumenterna där de befinner sig. LÄS MER
14. DO CONSUMERS BELIEVE EACH OTHER ONLINE? : A study of how consumers assess credibility of brand-related UGC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : With the gradual rise of Web-2.0 based platforms, Internet users were given the possibility to interact with each other in virtual communities. LÄS MER
15. Är influencers trovärdiga? : En kvalitativ studie om konsumenter upplever trovärdighet i influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: The development of social media has generated new communication and marketing strategies. Influencers is a phenomenon that has developed with social media and has become increasingly important for marketing strategies for companies. LÄS MER