Sökning: "E-WOM"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.

  1. 11. Sociala medier och köpbeslut : en studie inriktad på sociala mediers inflytande på konsumentensköpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Izabelle Pondro; Isabell Olofsson; Donjeta Bibaj; [2020]
    Nyckelord :Buying process; Buying decision; Buying behavior; E-commerce; Social media; Consumers behavior.; Köpprocess; Köpbeslut; Köpbeteende; E-handel; Sociala medier; Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur sociala medier påverkar svenska konsumenters köpbeslut. Nya tjänster inom sociala medier såsom Facebook, Snapchat och Instagram har fått en ökad popularitet blandmänniskor. En intensiv teknikutveckling har bidragit till att konsumenter genomför sina inköp på en mängd olika sätt. LÄS MER

  2. 12. "Just nu får ni 20% på hela hemsidan" : Hur unga vuxna uppger att deras köpbeslut påverkas av influencermarknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Lina Lundin; Emma Dahlström Språng; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; brand engagement; consumer  behaviour ; Influencer marketing; sociala medier; varumärkesengagemang;   konsumentbeteende;

    Sammanfattning : This study investigated how young adults (18 - 29 years) stated that their purchasing decisions were influenced by influencer marketing on social media. This is something that has led companies to change their marketing strategies to reach their customers on a better level. One of these strategies is influencer marketing. LÄS MER

  3. 13. "I samarbete med..." : Ett experiment om tillit och trovärdighet till influencers

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Haglund; [2020]
    Nyckelord :Trust; credibility; influencers; recommendations; experiment; Tillit; trovärdighet; influencers; rekommendationer; experiment;

    Sammanfattning : Samhällets digitalisering har inte bara ändrat på sättet som konsumenter söker information om produkter och tjänster. Nu ser vi även hur företag följer trender och anpassar sig för att nå konsumenterna där de befinner sig. LÄS MER

  4. 14. DO CONSUMERS BELIEVE EACH OTHER ONLINE? : A study of how consumers assess credibility of brand-related UGC

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Ketola; Sandra Norrman; [2019]
    Nyckelord :UGC; brand-related UGC; user-generated content; consumer-generated content; consumer power; consumer response; e-WOM; brand perception; co-creation; brand communication; UGC marketing; brand management; communication process; credibility;

    Sammanfattning : With the gradual rise of Web-2.0 based platforms, Internet users were given the possibility to interact with each other in virtual communities. LÄS MER

  5. 15. Är influencers trovärdiga? : En kvalitativ studie om konsumenter upplever trovärdighet i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Carina Van; Jasmine Hallgren; [2019]
    Nyckelord :sociala medier; influencers; trovärdighet; förtroende; influencer marketing;

    Sammanfattning : Background: The development of social media has generated new communication and marketing strategies. Influencers is a phenomenon that has developed with social media and has become increasingly important for marketing strategies for companies. LÄS MER