Sökning: "E-WOM"
Visar resultat 26 - 30 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.
26. #FIRESTORMS -Hur företag kan minimera negativ publicitet på Twitter som orsakas av firestorms
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
27. Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 HP Författare: Jens Boström, Denis Maliqaj och Bobo Tiger Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Konsumentrecensioner online, e-WOM, CCT, Gemenskaper, Informationsdelning vid konsumtion. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur konsumenter resonerar kring konsumentrecensioner online och även att undersöka varför vissa konsumenter väljer att dela med sig av sina konsumtionsupplevelser genom att skriva en recension. LÄS MER
28. How does marketing become viral? : An investigation of the dynamics in digital campaigns
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Viral advertising might be described as a communication in a short period of time related to product or brand, which is spread by consumers. Simultaneously it is becoming an increasingly discussed phenomenon in marketing field, since traditional tools for reaching customers are less efficient. LÄS MER
29. Klicka här för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web 2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users in their digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. LÄS MER
30. Men FATTA då! : En undersökning om hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna undersökning avser att ta reda på hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan. Uppsatsen bygger på agenda setting- teorin och tidigare forskning om ideella organisationer. Frågeställningen lyder “Hur använder Fatta sociala medier för att sätta agendan?”. LÄS MER