Sökning: "E-WOM"

Visar resultat 26 - 30 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.

  1. 26. #FIRESTORMS -Hur företag kan minimera negativ publicitet på Twitter som orsakas av firestorms

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matea Maljukanovic; Victoria Tennevall; [2015-06-22]
    Nyckelord :Firestorms; Social media platforms; Twitter; E-wom;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 27. Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Boström; Denis Maliqaj; Bobo Tiger; [2015]
    Nyckelord :Konsumentrecensioner online; e_WOM; Gemenskaper; Informationsdelning vid konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 HP Författare: Jens Boström, Denis Maliqaj och Bobo Tiger Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Konsumentrecensioner online, e-WOM, CCT, Gemenskaper, Informationsdelning vid konsumtion. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur konsumenter resonerar kring konsumentrecensioner online och även att undersöka varför vissa konsumenter väljer att dela med sig av sina konsumtionsupplevelser genom att skriva en recension. LÄS MER

  3. 28. How does marketing become viral? : An investigation of the dynamics in digital campaigns

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Karel Sisovsky; [2015]
    Nyckelord :viral marketing; viral advertising; viral process; viral framework; social media; e-WOM; digital channels; digital campaign;

    Sammanfattning : Viral advertising might be described as a communication in a short period of time related to product or brand, which is spread by consumers. Simultaneously it is becoming an increasingly discussed phenomenon in marketing field, since traditional tools for reaching customers are less efficient. LÄS MER

  4. 29. Klicka här för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Stephan Eld; Alexander Gidebratt; [2015]
    Nyckelord :Interactivity; Commitment; Loyalty; Sensemaking; Rhetoric; Digital Campaigns; Digital marketing; Brand; Qualitative Content Analysis; Interaktivitet; Engagemang; Lojalitet; Meningsskapande; Retorik; Digitala Kampanjer; Digital Marknadsföring; Varumärke; Kvalitativ Innehållsanalys;

    Sammanfattning : Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web 2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users in their digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. LÄS MER

  5. 30. Men FATTA då! : En undersökning om hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Bonnie Petersson; Amanda Lundin; [2015]
    Nyckelord :Non-profit organisations; Fatta; agenda setting; e-WOM; virality; Ideella organisationer; Fatta; agenda setting; e-WOM; viralitet;

    Sammanfattning : Denna undersökning avser att ta reda på hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan. Uppsatsen bygger på agenda setting- teorin och tidigare forskning om ideella organisationer. Frågeställningen lyder “Hur använder Fatta sociala medier för att sätta agendan?”. LÄS MER