Sökning: "E-WOM"
Visar resultat 31 - 35 av 41 uppsatser innehållade ordet E-WOM.
31. e-WOM: Effektiv spridning av åsikter på rejtingsidor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Människor runt om i världen reser allt mer, och vi i Sverige är inget undantag. Våra nya resvanor i kombination med den ökande internetanvändningen har bidragit till skapandet av så kallade ”rejtingsidor” avsedda för resor. LÄS MER
32. Det som händer på hotellet, hamnar på TripAdvisor : En kvalitativ studie av hotell i Karlstad
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Den utveckling som internet har genomgått har bidragit till att en rad förändringar har skett. Det innehåll som finns på internet har ändrats och skapas numer av dess användare lika mycket som av företag och organisationer. LÄS MER
33. Bakomliggande motiv, alla har dem : En kvalitativ fallstudie om varför kunder sprider e-WOM på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Kurs/nivå: 2FE16E, Kandidatuppsats Författare: Martin Alm, Anton Bengtsson, Pär Ivarsson Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Åsa Devine Titel: Bakomliggande motiv, alla har dem. Nyckelord: e-WOM, electronic word-of-mouth, e-wom motiv, sociala medier, Facebook. LÄS MER
34. The influence and management of the electronic Word-of-Mouth within the French tourism industry
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose The purpose of the paper is to understand how crucial of importance is e-WOM within the French tourism industry with a focus on trip retailers – travel agencies and tour-operators – by observing and analyzing how they encourage and manage e-WOM. Methodology The paper uses deductive approach with a triangulation method based on a qualitative research through 24 semi-structured telephone interviews and a quantitative research through the behavior analysis of 112 trip retailers on online communities. LÄS MER
35. Missnöjesprocessen : Hur hanterar företag kundmissnöje?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag kan inte bara konkurrera med låga priser för att ”vinna” sina kunder längre, med de svenska detaljhandelskedjorna Expert och Onoffs konkurser som exempel. Lönsamhet är ett företags yttersta mål, men om inte intäkterna kan täcka kostnaderna kan en eventuell konkurs vara nära. LÄS MER