Sökning: "E-butik"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet E-butik.

  1. 1. Does Enhanced Usability Increase Trust? : A case study on a Swedish snus e-commerce application

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Brunander; Albin Folkesson; Henrik Hörnlund; Simon Larsson; Johan Mäkikaltio; Matthew Soulaka; Amanda Teir; Carl Ågren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the importance of usability to enhance perceived consumer trust in a web application selling snus. This was done by answering the research question “Does usability affect Swedish snus consumers trust in snus e-commerce applications?”. LÄS MER

  2. 2. Design av konversationsrekommendationssystem för att skapa en känsla av förtroende som möjliggör för explicit insamling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Kajsa Haugen; Rebecca Sälg; [2020]
    Nyckelord :e-commerce; Conversational Recommender System; explicit; cold-start; trust; design; e-butik; konversationsrekommendationssystem; explicit; kallstart; förtroende; design;

    Sammanfattning : När en kund går in i en e-butik för första gången får kunden inte anpassade rekommendationer. Anpassade rekommendationer bygger på information om användare från tidigare interaktion med e-butiken genom ett rekommendationssystem (RS). LÄS MER

  3. 3. E-butik för uthyrning : Ett CMS i PHP

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Mathilda Edström; [2020]
    Nyckelord :PHP; Laravel; E-handel; CMS; Content Management System;

    Sammanfattning : The purpose of this assignment was to develop a CMS, Content Management System, where the user can control their own e-commerce store. By creating functions for handling Orders, Customer records, Products, Categories and Pages, you build a foundation for an independent e-commerce system. LÄS MER

  4. 4. Behavioral Targeting in E-Commerce Through the Use of Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Sundström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce websites often seek to maximize sales by employing sales agents to talk on the phone with selected visitors and assist them in making a purchase, and in order to make the most out of this investment, visitors must be targeted with contact offers intelligently. One approach to designing a targeting strategy is to have human experts define sets of rules that decide how to act, however, a more automated approach would be desirable. LÄS MER

  5. 5. En undersökning av lyx på en e-handelsbutik för försäljning av second hand-kläder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Hanna Börjesson; Mathias Fredholm; Axel Friberg; Julia Hallström; Axel Holmberg; Anna Kjellgren; Jesper Lindsten; Samuel Persson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det senaste årtiondet har e-handeln i Sverige och världen ökat drastiskt. Samtidigt förändras miljön kring oss och likaså medvetenheten om miljön samt viljan att göra något åt förändringarna. LÄS MER