Sökning: "ESL teaching"
Visar resultat 11 - 15 av 139 uppsatser innehållade orden ESL teaching.
11. ‘‘Well, thank God I did not have to do that.’’: How Jamaica Kincaid’s Lucy Can Be Used To Enhance an Understanding of Postcolonial Theory in the ESL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Teachers tend to refrain from using a postcolonial perspective in their teaching of literaturebecause they do not know quite how to approach the task. The purpose of this essay is to remedy such a problem. The argument is built on three concepts: unhomeliness, dual identities and othering. LÄS MER
12. Written Corrective Feedback for Grammatical Accuracy : The Role of Writing and Feedback in Language Learning – A Qualitative Study of Four Teachers’ Beliefs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : I denna kvalitativa intervjustudie har fyra gymnasielärare delat med sig av sina uppfattningar om användningen av skrivande och skriftlig korrigerande feedback som ett sätt att utveckla elevers grammatiska korrekthet. Studien visar att deltagarna anser att det är viktigt att integrera grammatikundervisningen med skrivande då det bland annat möjliggör individualisering. LÄS MER
13. To Read or Not to Read, That Is the Question : An Analysis of Governmental Publications, the Curriculum of Upper Secondary School, and a Closer Look at Teachers’ Work with Reading Promotion in the English Subject at Swedish Upper Secondary Schools
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Recent reports have confirmed that Swedish adolescents read less every year. Because of these reports, Swedish governments have implemented regulations to provide directions and emphasize the importance of reading promotion. LÄS MER
14. CLIL and CBI in Relation to Motivation in the ESL classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this paper we explore language learning in relation to motivation. The correlation between teachers' didactic choices and their relation with the learners is crucial to create motivation. LÄS MER
15. Reading literature: teaching strategies and methods
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This study investigates the incorporation of literature in teaching practices in English as a second language (ESL) and its influence on education. It explores how teachers integrate literature reading into their instruction, the materials they choose, the underlying purposes, and the assessment methods employed. LÄS MER