Sökning: "Kortspel"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Kortspel.
1. Kommunikation inom kortspel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER
2. Design an emotionally positive experience via sentiment classification for social media recommendation systems : A case study in TikTok
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Recommendation system benefits social media by attracting users with the posts they prefer. The recommended posts, however, may not align with what users really need to browse, especially in terms of emotion. LÄS MER
3. Deep Reinforcement Learning for Card Games
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This project aims to investigate how reinforcement learning (RL) techniques can be applied to the card game LimitTexas Hold’em. RL is a type of machine learning that can learn to optimally solve problems that can be formulated according toa Markov Decision Process. LÄS MER
4. The Hanabi challenge: From Artificial Teams to Mixed Human-Machine Teams
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Denna rapport kommer fokusera på att beskriva processen på den fortsatta utvecklingen av det grafiska användargränssnittet (GUI) för Hanabi Benchmark. Hanabi är ett kortspel som introducerats som ett nytt forskningsområde inom artificiell intelligens (AI). LÄS MER
5. Argument från nya perspektiv : Där procedurell retorik möter ramverksskiften
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Spel kan användas för att förmedla budskap, lärdomar och åsikter. I detta examensarbete skapades ett digitalt kortspel som med hjälp av procedurell retorik och ett skifte av det ramverk som spelet upplevs igenom söker att förmedla ett budskap. LÄS MER