Sökning: "Kortspel"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Kortspel.

  1. 1. Kommunikation inom kortspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ella Ek; Markus Koffman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Cardgame; UNO; Voice-chat; Text-chat; Emotes; Experiment; Interviews; Social interaction; Game development; Kommunikation; Kortspel; UNO; Röstchatt; Textchatt; Emotes; Experiment; Intervjuer; Social interaktion; Spelutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER

  2. 2. Design an emotionally positive experience via sentiment classification for social media recommendation systems : A case study in TikTok

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yawen Deng; [2023]
    Nyckelord :recommendation system; social application; sentiment classification; emotions; UX; rekommendationssystem; social tillämpning; känslolägesklassificering; känslor; UX;

    Sammanfattning : Recommendation system benefits social media by attracting users with the posts they prefer. The recommended posts, however, may not align with what users really need to browse, especially in terms of emotion. LÄS MER

  3. 3. Deep Reinforcement Learning for Card Games

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oscar Tegnér Mohringe; Rayan Cali; [2022]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Deep Q-Learning; Deep Monte-Carlo; Poker;

    Sammanfattning : This project aims to investigate how reinforcement learning (RL) techniques can be applied to the card game LimitTexas Hold’em. RL is a type of machine learning that can learn to optimally solve problems that can be formulated according toa Markov Decision Process. LÄS MER

  4. 4. The Hanabi challenge: From Artificial Teams to Mixed Human-Machine Teams

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Salam Inferadi; Johnsson Olof; [2022]
    Nyckelord :Hanabi; Machine Learning Based; Artificial Intelligence; GUI; Hanabi; Maskininlärning; Artificiell intelligens; GUI;

    Sammanfattning : Denna rapport kommer fokusera på att beskriva processen på den fortsatta utvecklingen av det grafiska användargränssnittet (GUI) för Hanabi Benchmark. Hanabi är ett kortspel som introducerats som ett nytt forskningsområde inom artificiell intelligens (AI). LÄS MER

  5. 5. Argument från nya perspektiv : Där procedurell retorik möter ramverksskiften

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Claes Svensson; [2021]
    Nyckelord :Procedurell retorik; spelmekanik; medbrottslighet; Ramverksanalys; upplevelse;

    Sammanfattning : Spel kan användas för att förmedla budskap, lärdomar och åsikter. I detta examensarbete skapades ett digitalt kortspel som med hjälp av procedurell retorik och ett skifte av det ramverk som spelet upplevs igenom söker att förmedla ett budskap. LÄS MER