Sökning: "Röstchatt"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Röstchatt.

  1. 1. Kommunikation inom kortspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ella Ek; Markus Koffman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Cardgame; UNO; Voice-chat; Text-chat; Emotes; Experiment; Interviews; Social interaction; Game development; Kommunikation; Kortspel; UNO; Röstchatt; Textchatt; Emotes; Experiment; Intervjuer; Social interaktion; Spelutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER

  2. 2. Design av Användbara API : Formativa Utvärderingsmetoder Applicerade på Utvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Dennis Bennhage; William Utbult; [2020]
    Nyckelord :API usability; formative evaluation; VoIP; API; användbarhet; formativ utvärdering; röstchatt;

    Sammanfattning : Användbarheten hos ett API kan vara en viktig faktor för en slutanvändares produktivitet, eller framgången en mjukvaruprodukt. Det finns ingen enskild definition av, eller metod för att uppnå användbarhet. Många riktlinjer kan vara teoretiska och svårapplicerade. LÄS MER

  3. 3. Betala för att vinna – en explorativ studie om gamers inställning till mikrotransaktioner i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andreas Persson; [2019]
    Nyckelord :digitala spel; DLC; mikrotransaktioner; loot-lådor; freemium; pay-to-win; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Under de senaste tio åren har spelföretag hittat nya sätt att tjäna pengar på spel, såsom att stycka upp dem och sälja innehållet genom flera mindre transaktioner, så kallade mikrotransaktioner, via olika affärsmodeller. Tidigare var det vanligast med fullprisspel, eller premiumspel som de också kallas. LÄS MER

  4. 4. Clustering of short sentences through representation of text data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maxime Houé; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Natural Language Processing has developed in the past few years very quickly.Numerous new applications emerged from new methods, notably involved bythe creation of the popular word embedding Word2Vec created by a team ofGoogle researchers. One of these new applications is the chatbot technology. LÄS MER

  5. 5. “Utan onlinevänner hade jag antagligen varit död” : En studie om via vilka plattformar och aktiviteter nya vänner möts på nätet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Cornelia Askvall; Catrin Westerberg; [2016]
    Nyckelord :Friendship; World of Warcraft; Facebook; Tinder; Online friendship; Social networking sites; Social gaming; Internet; Vänskap; World of Warcraft; Facebook; Tinder; Onlinevänner; Sociala nätverkstjänster; Socialt spelande; Internet;

    Sammanfattning : Vänner möts inte längre bara på fysiska platser utan även online på olika typer av plattformar. Denna studie utforskar var onlinevänner träffas, i vilka aktiviteter de umgås, hur frekvent onlinevännerna umgås samt hur många onlinevänner som även träffas offline. LÄS MER