Sökning: "Elisabeth Andersson"
Visar resultat 21 - 25 av 61 uppsatser innehållade orden Elisabeth Andersson.
21. ”Att lämna den teoretiska textboken till förmån för den riktiga världen”. Lärare och medier i undervisningen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: ”Att lämna den teoretiska textboken till förmån för den riktiga världen” - Lärare och medier i undervisningen Författare: Fredrik Andersson & Elisabeth Eriksson Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommuniksation, JMG Kurs: Mk1500, examensarbete Termin: Vårterminen 2012 Uppdragsgivare: LUN, Annika Bergström Handledare: Jan Strid Syfte: Att undersöka lärares beskrivning gällande sina arbetssätt om, för och med medier samt motiven till dessa. Metod: Kvalitativa/kvantativa mailenkätintervjuer av lärare som arbetar med medier i undervisningen. LÄS MER
22. Allmännyttiga bostadsbolags arbete med socialt ansvarstagande och krav på affärsmässighet
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur allmännyttiga bostadsbolag arbetar med socialt ansvar samt hur deras arbete påverkas av den nya lagen om allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag med krav på affärsmässighet. Metod: Denna uppsats utgår från en kvalitativ metod. LÄS MER
23. ”Vi hör vad ni säger och vi ska se vad vi kan göra av det” : Barns inflytande i samlingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Samlingen härstammar från Friedrich Fröbel och dess pedagogik, vilket är en förekommande aktivitet i förskolan. Förr stod samlingen för en social samhörighet och en gemenskap för barnen. LÄS MER
24. Genus i fyra noveller av Dan Andersson ur Kolvaktarens visor : en granskning
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : .... LÄS MER
25. De kan, de vill, de vet - Barns tankar om utbildning, yrken och framtid
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka skolbarns tankar kring framtid, utbildning och yrken. Följande frågeställningar har formulerats: vilken beredskap har barn att diskutera frågor om utbildning, framtid och yrken? Vad är det som gör att barn tänker som de gör kring utbildning, framtid och yrken? Jag har använt mig av kvalitativ metod och genomfört sex intervjuer med elever på en F-6 skola och tre intervjuer med lärare. LÄS MER