Sökning: "Elisabeth Liu"
Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden Elisabeth Liu.
16. Vad driver en hästturist? : En studie av minnen, upplevelser och återupprepat resande till hästsportsevenemang som strategi för identitetsutveckling
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för historie-, turism- och medievetenskapSammanfattning : The aim of this study was to examine how travel to and repeat visits at a horse - based tourism event create the foundation of identity and community development as well as feelings of solidarity and belonging among visitors. In addition, the purpose was also to highlight specific features in the process and to discuss how and why such events may form the basis of further community and identity development. LÄS MER
17. Formativ bedömning i matematik : Elevers uppfattningar
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta produktionsarbete är att genom intervjuer med elever utveckla förståelsen för och undersöka elevers uppfattningar om formativ bedömning i matematik i år 5. För att undersöka elevers uppfattning om formativ bedömning i matematik har tre frågeställningar besvarats: hur eleverna uppfattar olika aspekter (såsom var eleverna är i sitt lärande, var de ska och hur de ska komma dit) av formativ bedömning i matematik, hur eleverna uppfattar att formativ bedömning används och kan användas i matematik samt hur eleverna uppfattar självbedömning och kamratbedömning i matematik. LÄS MER
18. Using models and representations in learning and teaching about the atom : A systematic literature review
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för fysik, kemi och biologi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : This study is a systematic literature review on the role of models and representations in the teaching, learning and understanding of the atom and atomic concepts. The aim of the study is to investigate the role of different visual representations, what models and representations are used in the science classroom, how learners interpret different external representations of the atom, what mental models students construct, and how the representations can be used and designed for meaningful learning and teaching of the atom and atomic concepts. LÄS MER
19. "Det tar tid att skriva" : En undersökning om hur några elever i läs- och skrivsvårigheter hanterar skrivuppgifter i gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Dagens samhälle ställer allt högre krav på hög utbildning och därmed hög läs- och skrivförmåga. Det är skolans ansvar att varje elev får förutsättningar för att delta i samhällsliv och arbetsliv. Det ställer ökade krav på läs- och skrivsvårigheter hos elever. LÄS MER
20. LED’s Light the Future - Showcasing Models of Innovative Lighting Solutions
L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : .... LÄS MER