Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. Why CSR is a win-win concept : An explanatory study of the impact of CSR (Corporate Social Responsibility) on the attractiveness towards an employer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: The concept of CSR has become a more discussed topic in relation to employer attractiveness in recent years. Recent research pointed in the direction of CSR to be a vital tool to be utilised in order for employers to enhance their employer attractiveness. LÄS MER
7. To grip or to slip : smallholder inclusion in sustainable palm oil certifications in Riau, Indonesia
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Increasing global focus on sustainable palm oil (SPO) initiatives has led to discussions of smallholder integration at the bottom of the supply chain. In 2019, the Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) introduced a new standard for independent smallholders. Meanwhile, through Presidential Regulation no. LÄS MER
8. Partnerval på arbetsmarknaden : Employer branding: den externa upplevelsen och attraktionskraften av en arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Studien undersökte lärarstudenters uppfattning om en kommuns arbetsgivarattraktivitet. Studien syftade till att undersöka sambandet mellan Kommunens arbetsgivarattraktivitet och lärarstudenters kännedom om Kommunen och huruvida kännedomen var värdeladdad, samt att undersöka skillnader mellan en Ideal arbetsgivares attraktivitet och Kommunens arbetsgivarattraktivitet. LÄS MER
9. Vad attraheras industrimedarbetare av vid val av arbetsgivare? : Skiljer det sig beroende på ålder?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Syfte med studien var att undersöka om det fanns skillnader mellan yngre och äldre när det kommer till en arbetsgivares attraktivitet. Undersökningen genomfördes på en industriorganisation i Mellansverige, genom en enkätstudie undersöktes fem dimensioner; ekonomi, social, intresse, utveckling och tillämpningutifrån mätinstrumentet Employer Attractiveness Scale (EmpAt). LÄS MER
10. Vägen till lojala medarbetare : En kvantitativ studie om intern employer branding
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : This study aims to investigate the attitudes towards the employer brand of an individualcompany from an employee perspective. By applying the Employer Attractiveness scale(EmpAt) (Berthon et al. 2005), it is investigated how the employees perception ofattractiveness of the employer varies depending on selected demographic components. LÄS MER