Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Why CSR is a win-win concept : An explanatory study of the impact of CSR (Corporate Social Responsibility) on the attractiveness towards an employer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Holm; Max Banfalvi; Alex Berlin; [2020]
    Nyckelord :​Employer branding; Employer attractiveness; EmpAt scale; Corporate Social Responsibility; Triple Bottom Line.;

    Sammanfattning : Background: ​The concept of CSR has become a more discussed topic in relation to employer attractiveness in recent years. Recent research pointed in the direction of CSR to be a vital tool to be utilised in order for employers to enhance their employer attractiveness. LÄS MER

  2. 7. To grip or to slip : smallholder inclusion in sustainable palm oil certifications in Riau, Indonesia

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Adelina Chandra; [2020]
    Nyckelord :sustainable certification; palm oil; independent smallholder; smallholder inclusion; procedural justice; regulatory compliance; sustainability science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Increasing global focus on sustainable palm oil (SPO) initiatives has led to discussions of smallholder integration at the bottom of the supply chain. In 2019, the Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) introduced a new standard for independent smallholders. Meanwhile, through Presidential Regulation no. LÄS MER

  3. 8. Partnerval på arbetsmarknaden : Employer branding: den externa upplevelsen och attraktionskraften av en arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Arvid Weiss; Enna Nogo; [2020]
    Nyckelord :Employer knowledge; employer attractiveness; Employer Attractiveness Scale; Arbetsgivarkännedom; arbetsgivarattraktivitet; Employer Attractiveness Scale;

    Sammanfattning : Studien undersökte lärarstudenters uppfattning om en kommuns arbetsgivarattraktivitet. Studien syftade till att undersöka sambandet mellan Kommunens arbetsgivarattraktivitet och lärarstudenters kännedom om Kommunen och huruvida kännedomen var värdeladdad, samt att undersöka skillnader mellan en Ideal arbetsgivares attraktivitet och Kommunens arbetsgivarattraktivitet. LÄS MER

  4. 9. Vad attraheras industrimedarbetare av vid val av arbetsgivare? : Skiljer det sig beroende på ålder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Nadja Köping; Isabell Mårtensson-Sturm; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer attractiveness; Employer Brand; Age; Employer Branding; Employer attractiveness; Arbetsgivarvarumärke; Ålder;

    Sammanfattning : Syfte med studien var att undersöka om det fanns skillnader mellan yngre och äldre när det kommer till en arbetsgivares attraktivitet. Undersökningen genomfördes på en industriorganisation i Mellansverige, genom en enkätstudie undersöktes fem dimensioner; ekonomi, social, intresse, utveckling och tillämpningutifrån mätinstrumentet Employer Attractiveness Scale (EmpAt). LÄS MER

  5. 10. Vägen till lojala medarbetare : En kvantitativ studie om intern employer branding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Ida Grönvik Möller; Malin Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Attractive employer; employer brand; employer branding; EmpAt scale; loyalty; Social Identity Theory; Attraktiv arbetsgivare; EmpAt-skalan; employer brand; employer branding; lojalitet; Social Identity Theory;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the attitudes towards the employer brand of an individualcompany from an employee perspective. By applying the Employer Attractiveness scale(EmpAt) (Berthon et al. 2005), it is investigated how the employees perception ofattractiveness of the employer varies depending on selected demographic components. LÄS MER