Sökning: "Examensarbete bedömning i skolan"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade orden Examensarbete bedömning i skolan.

  1. 16. Techno-economic Study of Hydrogen as a Heavy-duty Truck Fuel : A Case Study on the Transport Corridor Oslo – Trondheim

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Janis Danebergs; [2019]
    Nyckelord :Hydrogen; heavy-duty transport; zero emissions; FCET; HRS; techno-economic analysis; TCO; LCOH; Vätgas; lastbilar; nollutsläpp; vätgaslastbil; teknisk ekonomisk analys; TCO; LCOH;

    Sammanfattning : Norway has already an almost emission-free power production and its sales of zero-emission light-duty vehicles surpassed 30% in 2018; a natural next challenge is to identify ways to reduce emissions of heavyduty vehicles. In this work the possibilities to deploy Fuel Cell Electric Trucks (FCET) on the route Oslo-Trondheim are analyzed by doing a techno-economic analysis. LÄS MER

  2. 17. Object Detection and Instance Segmentation of Cables

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yingyu Li; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis introduces an innovative method to detect and do segmentation of cables for visual inspection. Cables lack significant features and fixed structures, which are difficult to capture with a cluttered background. This method is based on cable color and cable width in a specific scenario. LÄS MER

  3. 18. Evaluating tools and techniques for web scraping

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Persson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to evaluate state of the art web scraping tools. To support the process, an evaluation framework to compare web scraping tools is developed and utilised, based on previous work and established software comparison metrics. Twelve tools from different programming languages are initially considered. LÄS MER

  4. 19. Att ge och få återkoppling : En studie som visar vilket fokus lärare och elever har vid givande avåterkoppling samt hur denna respons upplevs av mottagaren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jennifer Ehn; Lava Aso; [2019]
    Nyckelord :Återkoppling; kamratåterkoppling; självbedömning; formativ bedömning; bedömning;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka vilket fokus lärare och elever har vid givande av återkoppling samt hur denna respons upplevs av mottagaren. Formativ bedömning inom skolan, skrivning och bearbetning av texter samt vilken roll lärar-elevåterkoppling spelar för den enskilde individens lärande har även studerats. LÄS MER

  5. 20. Kunskapskrav, läromedel och bedömningsuppgifter : Ett ämnesdidaktiskt examensarbete om samstämmighet

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Karin Molander Gregory; [2019]
    Nyckelord :Juridik; Bedömning; Gy11; Samstämmighet; Blooms reviderade taxonomi;

    Sammanfattning : Samstämmighet innebär att delarna i ett utbildningssystem dvs. ämnesplan, undervisning och bedömning, arbetar i samma riktning. Blooms reviderade taxonomi är ett verktyg som gör att målen i skolan kan bli mer begripliga, bedömningsbara och genomförbara. LÄS MER