Sökning: "Examensarbete bedömning i skolan"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden Examensarbete bedömning i skolan.

  1. 6. Ethical hacking of Sennheiser smart headphones

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fuhao Huang; [2022]
    Nyckelord :Ethical hacking; smart headphones; Bluetooth; cyber security; Internet of Things; Etisk hackning; smarta hörlurar; Bluetooth; cybersäkerhet; Internet of Things;

    Sammanfattning : The proliferation of IoT devices has brought our world closer than ever. However, because these devices can connect to the internet, they are also vulnerable to cyberattacks. IoT devices collect our personal information, so we must take IoT security seriously to protect our privacy. LÄS MER

  2. 7. Formativ bedömning och dess betydelse för lågstadieelevers läs- och skrivutveckling : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Bothelius; Sofie Arildsson Edström; [2022]
    Nyckelord :Formativ bedömning; läsutveckling; skrivutveckling; grundskola; sociokulturellt perspektiv; pragmatism;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att urskilja vad tidigare forskning visar om denformativa bedömningens betydelse, gällande läs- och skrivutveckling hos elever ilågstadiet. Vilken betydelse den formativa bedömningen har för eleversläsutveckling, samt hur lågstadieelevers skrivutveckling kan påverkas avanvändandet av formativ bedömning, är de två frågeställningar som ligger till grundför arbetet. LÄS MER

  3. 8. Explainability Methods for Transformer-based Artificial Neural Networks: : a Comparative Analysis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Eliott Remmer; [2022]
    Nyckelord :XAI; NLP; Transformers; BERT; explainable predictions; SHAP; Attention; XAI; NLP; Transformers; BERT; förklarbara förutsägelser; SHAP; Attention;

    Sammanfattning : The increasing complexity of Artificial Intelligence (AI) models is accompanied by an increase in difficulty in interpreting model predictions. This thesis work provides insights and understanding of the differences and similarities between explainability methods for AI models. LÄS MER

  4. 9. Att motivera till läslust i en kravfylld skola : En studie kring hur svensklärare upplever uppdraget att motivera och bedöma högstadieelevers läsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Frängsmyr Svahn; Andreas Fahlcrantz; [2022]
    Nyckelord :svensklärare; läslust; läsförmåga; bedömning; betyg;

    Sammanfattning : I både forskning och media rapporteras om en negativ trend att elever i den svenska skolan idag uppvisar allt sämre resultat i läsning, en bild som vi som svensklärare på högstadiet delar. En del av denna forskning beskriver en oro kring hur den svenska skolan tenderar att enbart lägga fokus på summativa resultat istället för på bestående läskunskaper och läslust för eleverna. LÄS MER

  5. 10. Securing cloud-hosted IoT Workflows with Intel SGX

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adnan Jamil Ahsan; [2022]
    Nyckelord :IoT; Node-RED; Azure; SGX; Gramine; Trusted Execution Environment; Security; STRIDE;

    Sammanfattning : The rapid increase in the number of IoT devices and their widespread applications demands secure and scalable solutions for managing and executing IoT workflows. This thesis investigates the security of IoT workflows created in Node-RED, an open-source visual programming tool, and deployed on untrusted hosts managed by a major cloud service provider, Azure. LÄS MER