Sökning: "Företagsledning kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 248 uppsatser innehållade orden Företagsledning kommunikation.

  1. 21. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER

  2. 22. Belöningssystem i professionella tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Nordström; Martin Sjögren; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; icke monetära ersättningar.; Monetära ersättningar; Kunskapsföretag; Belöningssystem; Professionella tjänsteföretag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur belöningssystem är utformade inom professionella tjänsteföretag, såväl inom som mellan olika delbranscher, samt diskutera några väsentliga utgångspunkter för hur ett belöningssystem bör utformas. Metod: Multipel fallstudie med ett kvalitativt angreppssätt med fokus på empiri och genomförande av personliga intervjuer samt telefonintervjuer med aktuella personer inom de olika delbranscherna. LÄS MER

  3. 23. Att leda en förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Ågren; Stefan Hyltén-Cavallius; Finn Wachtmeister; Rasmus Åstradsson; [2011]
    Nyckelord :Organisationsförändring; strategisk kommunikation; informationsbaserade styrsystem; Värderingsstyrning; Change management; Swedbank; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ur ett ledningsperspektiv studera organisationsförändringar där medarbetare involveras. Hur kan ledningen agera för att involvera medarbetare och samtidigt bibehålla en fokus på de syften och mål man har med förändringsvision? Metod: En kvalitativ ansats där empiri införskaffas genom en fallstudie av Swedbank med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 24. Företagskommunikation i sociala medier– En studie av hur börsnoterade företag kommunicerar i de sociala medierna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Strinnholm; Laura Öwre; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Börsnoterade företag; Observationer; Marknadsföring; Sociala medier; Kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur företag aktivt arbetar med sociala medier utifrån ett kommunikationsperspektiv. Studien ämnar att beskriva och analysera de olika kommunikationsformer som företag bedriver i dessa medier. Metod: Studien tillämpar en abduktiv ansats med ett kvalitativt metodiskt angreppssätt. LÄS MER

  5. 25. Från dynamiskt kaos till gemenskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Karlander; Nina Meincke; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; trygghet; ledarskap; dialog; Kommunikation; förändring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att öka förståelsen för hur internkommunikation kan fungera vid planerad förändring Det glapp som har uppstått inom kommunikationsteorin, mellan forskare och praktiker, hoppas vi därigenom kunna minska. Studien har en abduktiv ansats och vi har utgått från en anonymiserad fallstudie. LÄS MER