Sökning: "Förskola matematik natur"
Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Förskola matematik natur.
21. Socker i maten? : en kvantitativ studie huruvida sockerdebatten har förändrat måltiderna i 10 förskolor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Den här undersökningens syfte är att granska sockrets varande i förskolemåltiderna. Data till undersökningen har samlats in genom enkäter som besvarats av 65 pedagoger i 10 förskolor i en kommun. LÄS MER
22. Flickors och pojkars bygglekar i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med min undersökning var att studera 4-5 åringars bygglek på en förskola i min kommun. Jag ville också ta reda på om materialet påförskolan var det som barnen ville ha eller om de hellre skulle vilja leka med något annat i sin bygglek. .. LÄS MER
23. Teknik med återvunnet material i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
24. Hur arbetar förskollärare för att utveckla barnens kunskap om naturen : Aktiviteter, förutsättningar och skillnader mellan städer och byar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : De övergripande syftena med denna undersökning var dels att lyfta fram vilka olika typer av aktiviteter förskolor använder sig av för att utveckla barnens kunskap om kompostering, djur, bär/svampar och växter, dels att undersöka pedagogernas uppfattning om förutsättningar för detta arbete. Dessutom var syftet att undersöka om det är skillnader i hur förskolorna arbetar och ser på förutsättningar beroende på om de ligger i en stad eller by. LÄS MER
25. Den fria leken i byggrummet : en studie gjord på en småbarnsavdelning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Sammanfattning: Syftet med detta arbete är att undersöka hur ett byggrum på en småbarnsavdelning kan se ut och fungera. Fokus ligger på vilka barn som är i byggrummet och vad de gör samt pedagogernas tankar kring hur ett fungerande byggrum ser ut. LÄS MER