Sökning: "FRIS"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet FRIS.
1. Hälsokampanjer och medielogik : en granskning av Frisk och Fris hälsokommunikation i ett nytt medielandskap
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Vi lever i dag i en kultur där allt fler aktörer, som inte bara är kommersiella utan även statliga myndigheter och organisationer, konkurrerar om publikens uppmärksamhet. Ett resultat av den växande obalansen mellan utbudet av information och tillgången på uppmärksamhet. LÄS MER
2. Nipa Huts with High Speed Internet: Commercial Exploitation of Children in the 21st Century. A Qualitative investigation of Webcam Child Prostitution in the Philippines
Master-uppsats, Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and ManagementSammanfattning : This thesis examines the emerging issue of Webcam Child Prostitution (WCP) that has so far only been observed in the Philippines. Utilising a qualitative approach, the authors conducted a series of interviews with law enforcement and civil society, as well as survivors of the crime and two focus groups in a low-income neighbourhood in Manila. LÄS MER
3. Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 61 sidor inklusive bilagor Antal ord: 17 953 Syfte: Att undersöka unga vuxnas förhållningssätt till friendvertising Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: Fem fokusgruppsintervjuer Huvudresultat: Resultatet visar att den undersökta gruppen unga vuxna har ett positivt förhållningssätt till tillvägagångssättet friendvertising, men att det är komplext. De anser att friendvertising är effektivt, att det har större påverkan än traditionell reklam, att filmerna skapar starka känslor samt att personer som delar friendvertisingmaterial blir volontärer för varumärket i fråga. LÄS MER
4. Det komplexa läraryrket – en studie om sex lärares yrkesvardag och dess huvudmannaskap
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyfteSyftet med denna studie är att undersöka hur läraryrket ser ut för sex lärare med två olika huvudmän, ochundersöka vilka faktorer det är som styr och påverkar deras yrkesvardag. Finns det likheter och skillnader i yrketmellan att vara anställd med kommunal huvudman eller med friskola som huvudman?Frågeställning1/ Vad gör en lärare idag och hur uppfattar hen sin yrkesroll/lärarroll?2/ Vad är det som styr yrkesrollen idag?3/ Hur påverkas läraryrket?MetodJag har gjort en jämförande fallstudie med sex kvalitativa intervjuer. LÄS MER
5. Real-Time Social Network - Exploring the Design Space for a Multi-User Real-Time Visualisation Tool for Social Network Analysis
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : In society we handle an increasing amount of information and relations on a daily basis. To overcome the risk of information overload and to make sense of these aspects of our surroundings we employ various kinds of tools and aids. Visualisation of information is a common tool for this and can be found in most areas of society. LÄS MER