Sökning: "Factors affecting customer satisfaction."

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Factors affecting customer satisfaction..

  1. 1. Faktorer som påverkar kundnöjdheten inom kollektivtrafik

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sayed Masih Hashimi; Ehssan Abbas; [2023]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; Kollektivtrafik; Skånetrafiken; tillgänglighet; säkerhet; punktlighet.;

    Sammanfattning : I denna studie är syftet att analysera och förstå variationen i kundnöjdhetsfaktorer inom kollektivtrafik baserat på kön och sysselsättning. För att besvara studiens syfte och forskningsfrågor har tidigare forskning inom det valda ämnet studerats för att få en djupare insikt i vad som påverkar olika resenärers upplevelser. LÄS MER

  2. 2. Business Model in a foreign country : A case study on Multi-business models and strategy development in different markets - based on a collaboration with Würth AB. 

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ajla Besic; Hira Hafeez; [2022]
    Nyckelord :Business Administration;

    Sammanfattning : Background: While discussing the importance of the right Business Models for a company and searching for the relevant information within the field, we usually get to read about the challenges that appear with identifying the right Business Model especially if it is a case of Multi-Business-Modeling - there are still challenges and uncertainties in why some business models and strategies work in some cases and in other cases they do not. What is usually pointed out are the differences that appear, usually focused on leadership and not enough developed business models. LÄS MER

  3. 3. Kulturens inflytande på belöningssystem och motivation inom TQM-styrda organisationer i Japan och Sverige : En komparativ flerfallsstudie med ett interkulturellt angreppssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Engström; Azin Valiollah Kohan; [2021]
    Nyckelord :TQM; Culture; Organizational Culture; Business Culture; National Culture; Remuneration Systems; Motivation.; TQM; Kultur; Organisationskultur; Affärskultur; Nationalkultur; Belöningssystem; Motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I den globala ekonomin blir servicekvalitet allt viktigare och företagen på den internationella konkurrensutsatta marknaden behöver erbjuda överlägsen service för att överleva. Kvaliteten på service är det som mäter prestationens utfall. LÄS MER

  4. 4. A study of the chips packaging amongyoung consumers in Sweden : From the perspective of customer satisfaction and customer’s purchase decisions

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Liu Yifan; Yang Xi; Zhu Hanbing; [2020]
    Nyckelord :Packaging; Customer satisfaction; Purchase decision; Environmental sustainability; CSR; Sweden; Young customer;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to understand the satisfaction of young customers living in Sweden for a long time with the packaging of chips and the impact of packaging on their chip purchase and to discuss corporate social responsibility in connection with environmental sustainability. In this study, theoretical analysis, interviews, and focus groups are used as the research methods. LÄS MER

  5. 5. Hantering av ortsprismetoden utifrån värdepåverkande faktorer hos bostadsrätter : En kvalitativ studie baserad på fastighetsmäklares preferenser

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Olivia Spring; Angelica Svensson; [2020]
    Nyckelord :ortsprismetoden; värdepåverkande faktorer; bostadsrätter; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : There is not a single object in the world that resembles another object, which is both the delight and the complexity of the residential apartments market. Residential apartments are unique in their kind and possess particular attributes that influence their market values. LÄS MER