Sökning: "Footwear"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade ordet Footwear.

  1. 11. Lim i skor : Vattenbaserade lim som ett mindre riskfyllt alternativ till lösningsbaserade lim

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alicia Trieb; Jennie Lönnesjö; [2020]
    Nyckelord :Adhesives in footwear; Shoe bonding; Solvent-borne adhesive; waterborne adhesive; Solvent-borne Polyurethane adhesive; Water-borne Polyurethane adhesive; Solvent-borne Polychloroprene adhesive; Water-borne polychloroprene adhesive; lim i skor; lösningsbaserade lim; vattenbaserade lim; lösningsbaserade Polyuretanlim; vattenbaserade Polyuretanlim; lösningsbaserade polykloroprenlim; vattenbaserade polykloroprenlim;

    Sammanfattning : NilsonGroup presenterade uppdraget att undersöka vattenbaserade lim som alternativ till lösningsbaserade lim vid tillverkning av skor, vilket var grunden till det här arbetets ämne och avgränsningar har tagits fram. Vattenbaserade lim är ett alternativ till lösningsbaserade lim som inte är lika hälsofarligt, då lösningsmedelkan orsaka allvarliga hälsoeffekter. LÄS MER

  2. 12. En modulär sko för en hållbar framtid

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Linn Persson; Johannes Olsson; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; modeindustrin; material; återvinning; återanvändning; innovation;

    Sammanfattning : Vagabond Shoemakers is one of Europe’s leading design companies within the footwear industry. In the summer of 2019, the project group contacted the company to investigate the possibility to execute an innovation- and development project together. LÄS MER

  3. 13. Browse Offline, Buy Online? : Exploring how showrooming is affected by customer experience in the clothing industry

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Julia Blomberg; Malin Christensson; John Synnes; [2020]
    Nyckelord :Showrooming; Customer Experience; In-store Experience; Decision Making;

    Sammanfattning : Background: In the last 20 years, the retail industry has experienced a drastic transformation and the rise of e-commerce has resulted in a change in the retail business models. Thus, there has been a shift from the traditional single-channel format to a multi-channel format. LÄS MER

  4. 14. Descriptive differences in physiological and biomechanical parameters between running shoes : a pilot study with a single-subject experimental design

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Alexander Wolthon; [2020]
    Nyckelord :Running economy; Indirect calorimetry; Footwear; Sham;

    Sammanfattning : Running performance has increased immensely during the last few years, coinciding with multiple shattered world records in relatively short amount of time. Improvements in footwear material and design are likely reasons for this increase in running performance. LÄS MER

  5. 15. The need for speed : A study of how a new digital tool can affect B2B relationships

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Hellsten; Johan Näsström; [2019]
    Nyckelord :B2B relationships; 3D virtual prototypes; relationship marketing;

    Sammanfattning : The technological development that we have seen in the last decades has resulted in a more digitized business environment and affected industries from an innovative and competitive perspective. The digital transition is an ongoing process and it creates opportunities and challenges for businesses globally. LÄS MER