Sökning: "Ford marketing"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Ford marketing.

  1. 6. Den postfeministiska (mar)drömmen : Framställning av genus i Tom Fords reklamkampanj 2008 utifrån postfeministiska teorier och teorier kring manlighet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nina Toiviainen; [2010]
    Nyckelord :reklam; genus; bildanalys; semiotik; modefotografi; Tom Ford;

    Sammanfattning : Syftet för denna uppsats har varit att undersöka hur den växande feministiska kritiken mot objektifierande och stereotypiska framställningar av kvinnor under 1970- och 1980-talet har påverkat framställningen av genus i modereklam i nutid. Jag har även undersökt vilken funktion de nya kvinnouttrycken har i reklam, vars målgrupp är män. LÄS MER

  2. 7. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Andreas Fredriksson; Tomas Wahlstöm; Markus Lindholm; [2005]
    Nyckelord :e-marketing; marketing; car industry; e-marknadsföring; marknadsföring; bilindustrin;

    Sammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER

  3. 8. En studie kring processen att som IT-konsult skifta affärsmodell genom försäljning av en standardiserad lösning.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrik Nilsson; [2005]
    Nyckelord :action research; IT-consultant; business models; content management system;

    Sammanfattning : Due to increasing international competition and new technology IT-consultants has been forced to oversee their business models lately. The main purpose of this study is to investigate the process and consequences of a shift in business model for a consultant by using a methodology based on action research. LÄS MER