Sökning: "Fredrik Olofsson"

Visar resultat 26 - 30 av 40 uppsatser innehållade orden Fredrik Olofsson.

  1. 26. Produktplacering - ett nytt begrepp i svensk lagstiftning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Olofsson; Fredrik Tell; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 27. Sponsring : En kvalitativ kartläggning av hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina investeringar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johan Andersson; Philip Olofsson; Johan Svärd; [2011]
    Nyckelord :sponsorship; measure; evaluate; investment; associations; image transfer; sponsring; mätning; utvärdering; investering; association; imagetransfer;

    Sammanfattning : Disposition Titel: Sponsring- en kvalitativ kartläggning av hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina investeringar Ämne/kurs: Ämnesfördjupande arbete - Controllerfördjupning Författare: Johan Andersson, Philip Olofsson, Johan Svärd Handledare:Anders Jerreling Examinator: Fredrik Karlsson Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina sponsringsinvesteringar, i ekonomiska termer. Uppsatsen syftar även till att återge sponsormarknadens olika aktörers syn för att beskriva utvärderingsarbetet ur ett bredare perspektiv. LÄS MER

  3. 28. Likvärdigt bemötande i TV – eller inte : En studie av fyra partiledarutfrågningar i SVT inför valet 2010

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Anders Ritter; Göran Schultz; [2011]
    Nyckelord :Conversation analysis; Interruption; Aggressive questioning; Question design; News interview; Politicians; Journalism; Differential treatment;

    Sammanfattning : As the 2010 Swedish election was closing in, there was a discussion about how the media represented the different party leaders in a differential and unfair manner. This study aims to identify if there were any differences in how four of these party leaders, Lars Ohly, Maud Olofsson, Fredrik Reinfeldt and Mona Sahlin were treated in four individual questioning sessions on Swedish television. LÄS MER

  4. 29. " ...jag tycker om sill, men tycker inte att det ska vara obligatoriskt... " : - En innehållsanalys om medielogik, public service och partipolitik i SVT:s partiledarutfrågningar

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Susanne Almgren; Louise Holck Clausen; [2010]
    Nyckelord :party leader hearing media logic public service politics election campaign; partiledarutfrågning medielogik public service politik medialisering valrörelse 2010;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur medielogik och public service-värdena uttrycks i SVT:s partiledarutfrågning hösten 2010. En totalundersökning i form av kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys är gjord av samtliga partiledarutfrågningar som sändes i SVT veckorna före valet, samt respektive partis valmanifest. LÄS MER

  5. 30. Från besökare till boende : En studie om mätning av destinationsimage ur invånares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Fredrik Wassermeyer; Rickard Masip; [2010]
    Nyckelord :cultural planning; destination image; image; place branding; platsmarknadsföring; platsimage; destinationsimage; image; imagemätning;

    Sammanfattning : It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. LÄS MER