Sökning: "Fredrik Olofsson"
Visar resultat 26 - 30 av 40 uppsatser innehållade orden Fredrik Olofsson.
26. Produktplacering - ett nytt begrepp i svensk lagstiftning
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
27. Sponsring : En kvalitativ kartläggning av hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina investeringar
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Disposition Titel: Sponsring- en kvalitativ kartläggning av hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina investeringar Ämne/kurs: Ämnesfördjupande arbete - Controllerfördjupning Författare: Johan Andersson, Philip Olofsson, Johan Svärd Handledare:Anders Jerreling Examinator: Fredrik Karlsson Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina sponsringsinvesteringar, i ekonomiska termer. Uppsatsen syftar även till att återge sponsormarknadens olika aktörers syn för att beskriva utvärderingsarbetet ur ett bredare perspektiv. LÄS MER
28. Likvärdigt bemötande i TV – eller inte : En studie av fyra partiledarutfrågningar i SVT inför valet 2010
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : As the 2010 Swedish election was closing in, there was a discussion about how the media represented the different party leaders in a differential and unfair manner. This study aims to identify if there were any differences in how four of these party leaders, Lars Ohly, Maud Olofsson, Fredrik Reinfeldt and Mona Sahlin were treated in four individual questioning sessions on Swedish television. LÄS MER
29. " ...jag tycker om sill, men tycker inte att det ska vara obligatoriskt... " : - En innehållsanalys om medielogik, public service och partipolitik i SVT:s partiledarutfrågningar
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur medielogik och public service-värdena uttrycks i SVT:s partiledarutfrågning hösten 2010. En totalundersökning i form av kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys är gjord av samtliga partiledarutfrågningar som sändes i SVT veckorna före valet, samt respektive partis valmanifest. LÄS MER
30. Från besökare till boende : En studie om mätning av destinationsimage ur invånares perspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. LÄS MER