Sökning: "Grafisk återgivning"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Grafisk återgivning.
1. Grafisk återgivning av radardetektion av flygplan : Utveckling av ett grafiskt användargränssnitt för PCL- och ADS-B-system
Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Passive Coherent Location (PCL), eller Passiv Radar som det populärt kallas, är enteknologi inom radarlära som innefattar radartyper som inte själva skickar ut elektromagnetiska vågor för att finna och undersöka ett mål. Istället använder sig dessa radartyper av befintliga signaler, såsom radio- och TV-sändningar för att detektera mål. LÄS MER
2. Vad man ser är vad man får; okonventionella varumärken och avskaffandet av kravet på grafisk återgivning vid varumärkesregistrering.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Dofter som varumärken : – i ljuset av avskaffandet av kravet på grafisk återgivning
Master-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : I över 20 år har grafisk återgivning varit ett av de grundläggande kraven för att kunna registrera ett tecken som varumärke i svensk rätt. Kravet avskaffades dock i samband med ikraftträdandet av direktiv 2015/2436, i vilket det har ersatts med ett krav på att återgivningen istället ska vara klar och tydlig. LÄS MER
4. Okonventionella varumärken : Ett decennium senare
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Abstract Trademarks represent an important feature for manufacturers and are widely used to individualize the company's products and services and distinguish themselves from their competitors. Due to the technological development that has taken place in today's society, many manufacturers choose to present their brands in new ways and through different digital channels that have not been used in the past. LÄS MER
5. EU:s nya varumärkesdefinition : En utredning av vad borttagandet av kravet på grafisk återgivning kommer att innebära för möjligheten att registrera okonventionella varumärken
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Sedan det första steget togs mot en harmoniserad varumärkesrätt inom EU har grafisk återgivning varit ett krav vid registrering av varumärken, men kravet på grafisk återgivning försvinner i och med EU:s nya varumärkesreform. Syftet med denna uppsats är att belysa och utreda vad detta kommer att innebära för möjligheten att registrera okonventionella varumärken. LÄS MER